Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2005, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
På en sierra OHC. Har ført slangen direkte fra pumpe og til karb. Men har det noget at sige for ydelse eller økonomi at jeg omgår regulatoren :?: Den def. (og en tidligere osse def.) har været skyld i mange kolde sure morgener med startproblemer når jeg sku på job.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 13:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det har ikke noget at sige, hvis svømmeren er i stand til at holde lukket, mod benzinpumpens tryk.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 20:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
lqs skrev:
.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren


Motoren taber effekt omkr. 3200 revs. Føles lissom hvis man slår tændingen fra. På en kold morgen vil den slet ikk trække når der endelig er kommet liv i den. Den anden morgen måtte jeg køre i nødspor med 40 km/t. Det var alt hva den ku levere og den gik i stå når jeg koblede ud. Men da jeg omgik regulatoren var der ingen problemer. Kan det ske at den bare ska renses og hvis såfremt hvordan? Det ska lige siges at den er skiftet tidligere. Den der sad på før havde en fejl så benz løb direkte i retur. Den der sidder på nu er en jeg har fået af min svigerfar. Den var nyeligt monteret på hans Sierra inden den blev afmeldt for to år siden, og har siddet på lige til nu!

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 20:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Prøv lige at skifte benzinpumpen, det er nemt, hurtigt og billigt 8) .
Den kan lave de særeste fejl, hvis den er defekt... :? :? :oops: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 20:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Dine problemer tyder faktisk på en defekt pumpe og ikke en regulator.
Regulatoren funktion er faktisk kun for at slippe for damplommer i benzinroret mellem karb, og pumpe ved varmstarter.
PRØV AT MÅLE TRYKKET MED OG UDEN REGULATOR OG SE HVILKET DER PASSER MED SPECKIFIKATIONERNE. ( Fuck capslock)
Pumpen vilde være mit første punkt, og dernæst regulatoren.
Da det er et spørgsmål om mekanisk påvirkning, og der er regulatoren idiot sikker nærmest.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 20:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade...... :lol: .

OG sammelign svarerne... :lol: :lol: :lol: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 20:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
1000 tak for svarene Lars og Morten. Men jeg mistænker netop ikk pumpen, da den fint kan tage omdr nu jeg omgår regulatoren. Før når den gik "kold" ku jeg kolbe ud og så "pruttede" den hvis jeg gav den full throttle. Der er ingen problemer nu.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 21:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Transitfar skrev:
He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade...... :lol: .

OG sammelign svarerne... :lol: :lol: :lol: .

Du er vel bare blevet gammel og langsom :D :D :D
Men pumpen er stadig en meget stor kandidat til problemerne, da en slidt pumpe mister volumen netop som man skal bruge den.
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 21:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Endnu engang tak. Ska ud til svigermekanikken i morgen. Så må jeg høre om han kan undvære pumpen fra hans skrotbil osse.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2005, 21:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ja-ja, 2 defekte regulatorer, stof til eftertanke.....
Plz, prøv nu en anden pumpe, det er _så_ let... :? .

Nej, har ingen forklaring :oops: .

Men når lige netop det der driller på en Sierra, så... :twisted: :evil: :twisted: ...

Som sidste udvej føder man systemet fra en reservedunk, anbragt i motorrummet, naturligvis sikret mod brandrisiko.....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team