Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jan 2005, 23:55 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Hejsa, er lidt ny indefor tuning af motor, men man skal vel starte et sted :D

I hvilke tilfælde er der brug for oliekøler?

Hilsen Wisp


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 00:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Når olien bliver for varm :roll:

TT: Normalt sidder der en thermostat på en oliekøler, så den køler, når behovet er der..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 08:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hej.
Jeg vil mene den vil være til nytte hvis man er typen der tit fyrer sin bil af uanset hvad effekt der ligger under hjelmen, men jo flere heste jo mere har man jo også lyst til at fyre den af, sådan har jeg det hvertfald :D
For jo flere omdrejninger jo mere varme.
Det kan være du vil i gang med et projekt da?

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 09:55 
Ja selvfølgelig er det når den bliver for varm :roll:

Er igang med et slag projekt... Men det er til en ældre bil.
En 998 ccm cooper motor, hvor toppen er boret op, dobbelt fjeder, dobbelt SU karbrator, banamanifold og skarpere knast.....

På sådan en Mini er gearkasseolien og motor olien den samme, så ved ikke om der kan opstå problemer der.....

Hilsen Wisp


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 09:57 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Glemte at logge ind..... :evil:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Monter et olie termometer, så kan du om du har problemer.

Ved korte sprint og ligende er det ikke så viktigt, men ude på motorvejen med fuldgas på i en time, så vil det nok være en god idé, med noget ekstra køling, ikke bare af olien men også af vandet. Men monter temp. føler på olie og vand så kan du sove roligt.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team