Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Har været ude og kigge på en bil som sælger påstod havde kørt 148.00. Men hvordan kan man kontrollere at det er rigtigt? Kilometertælleren havde nemlig kun 5 cifre... Og har lidt på fornemmelsen, at den nærmere havde været 2 gange rundt end 1!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Anonymous skrev:
Har været ude og kigge på en bil som sælger påstod havde kørt 148.00. Men hvordan kan man kontrollere at det er rigtigt? Kilometertælleren havde nemlig kun 5 cifre... Og har lidt på fornemmelsen, at den nærmere havde været 2 gange rundt end 1!

Hej ..

Har været ude for at blive registreret da jeg var til syn .. men om de gør det på alle biler ved jeg ik. Er ik så tit til syn da jeg skifter bil ret tit .. skal jo prøve en masse . ( Er dog glad for min RS.. såååå... Hold on )

Noget andet er:
Jeg har intet imod hvis en bil har kørt. 200.000 km. og ved at den har været på motorvejen hele sit liv... Lolland / Kbh. ja! så er det jo ik noget problem ... der løber det jo op .. ( Ellers koster en anden motor jo ik det helt vilde )
Min gamle Volve havde kørt 375.000 da jeg solgte den .. og det skidt køre endnu .. c",)

mvh
AP

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hedehusene
Det er svært.

Brug din sunde fornuft.
Er du i tvivl så glem den!

Du kan være heldig at bilen har haft service samme sted, så de måske har noteret KM. på den.

Mvh. Martin

Titel:
kik på alle slid flader i kabinen. den afsløre ofte om det er 99T km eller 199Tkm. gå spicielt føresæde, gulvet ved føresæde og pedaler efter. er gummiet på pedalerne slidt helt af. så har den rundet mange km. og er ting blevet skiftet med nyt, ja så skjuler han sikker noget.

Titel:
Mester Medlem

SBI skriver km ned hver gang en bil er til syn... Det burde kunne afslører lidt.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Prøv at efterforske lidt. Med det mener jeg:

-Prøv at kigge i motorrummet efter tandremsmærker. På disse står der ofte et km.-tal og en dato. Ligeledes sætte mange værksteder også et klistermærke hvis de har skiftet kølervæsken.

-Et andet sted du kan kigge lidt er i servicebogen/hæftet. Her kan du jo se hvornår bilen har fået skiftet olie og igen sammenholde det med datoerne.

Held og lykke Sherlock :P

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Havneren skrev:
SBI skriver km ned hver gang en bil er til syn... Det burde kunne afslører lidt.

v/h christian

Så skal du kende en der, for det vil de normalt ikke oplyse, har spurdt. :(
Hvad faen skal de så bruge det til :?:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
møffe skrev:
kik på alle slid flader i kabinen. den afsløre ofte om det er 99T km eller 199Tkm. gå spicielt føresæde, gulvet ved føresæde og pedaler efter. er gummiet på pedalerne slidt helt af. så har den rundet mange km. og er ting blevet skiftet med nyt, ja så skjuler han sikker noget.

er 100% enig men ikke det med pedal-gummiet for det kunne være det var en by-bil og så vil de også være slidt på trods af et lavt km-tal :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
tinasmartin skrev:
møffe skrev:

er 100% enig men ikke det med pedal-gummiet for det kunne være det var en by-bil og så vil de også være slidt på trods af et lavt km-tal :wink:

Hmm... Nææææ ik enig her..

Man kan ik se at min GAMLE Ford fra 87 har gået 210.000 ved at se i kabinen .. det kommer an på så meget ( Folk kan være nogle svin.. om de så har kørt 100 eller 200 km. i den )
Jeg passer min kabine som var det en baby der sku skiftes c",) såååå ..

Men som jeg skrev før.. hvis det ik er noget spec. du skal købe så koster en anden motor jo ik det helt vilde ( Ca. 4000 kr. og op efter )
Tror nu jeg ville gå efter hvor meget rust der er .. for det er f... dyrt at få lavet ...

c",).....

Godt Nytår

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
det med km tallet bruger de til at se hva du laver af ting med din vogn... hvis du eks sælger den og har spolet den, så tror jeg de ville kommentere det det til syn...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time