Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Ja som de fleste nok kan se i overskriften, så er jeg ikke ligefrem ovenud fasineret af vores politi .......

Sov længe Lørdag da jeg havde været på Natarbejde(18-6) og da jeg stod op ved 14 tiden var fruen lige på vej om til en veninde og vi bliver enige om at jeg beholder den ældste af ungerne(Christian på 2år) hjemme så vi kan hygge lidt inden farmand stikker af på arbejde igen.

Christian er helt vild med at komme ud og køre sammen med hans Far, så vi kører til den nærmeste vaskehal for at slette sporene af ugen møgvejr fra Omegaen, sidder og hygger med en pose M&M's men bilen vasker og Jeg er efterhånden ved at være helt afstresset.

Kører ad en mindre vej hjem, velvidende at vi kommer forbi en maskinhandel med en del traktorer ude foran, hvilket kan få Christian til at gå helt i baglås, så vi holder ind og ser lidt på dem.
Da vi så kører derfra er det at det går galt, jeg sætter i gang og kigger lidt sent i spejlet og opdager at der kommer en bil, ikke faretruende tæt på, men dog så tæt på at det godt kan virke lidt irriterende på den bagfra kommende, så jeg sender pedalen i bund og lader de 420nm komme til sin ret 1.2.og i 3gear så er jeg på 90km/t og ikke det mindste i vejen for den bagved kørende :oops:

Nu viser det sig så bare at være POLISEN der kører bagved i deres åh så civile AVENSIS og der går da heller ikke mere end 500meter så starter blinket i forruden og vi holder ind.
Jeg finder kørekortet frem og ruller vinduet ned og følgende samtale starter:

Betjent: Goddag, sikken fart du har på....

Mig: Mig bekendt så overholder jeg vist fartgrænsen, men jeg vil da godt indrømme at jeg fejlvurderede afstanden til jer lidt da jeg drejede ud.

Betjent: Har du et Kørekort jeg må se ?

Mig: Ja det har jeg da ( og rækker ham det )

Betjent: er det din bil ??

Her hopper kæden så lidt af for mit vedkommende

Mig: Det var da et dumt spørgsmål, det har du jo allerede kontroleret inden du gik herhen, og konstateret at den tilhører min kone

Betjent: Nu skal du ikke være næsvis, vil du være venlig lige at stige ud...

Jeg stiger ud og betjenten går om bag ved bilen, jeg følger med og han fortsætter

Betjenten: Nu skal du høre her, når man kører ud fra en gårdsplads så er der UBETINGET VIGEPLIGT og hvis man ikke overholden den så er jeg i min fulde ret til at kalde dig til en orienterende køreprøve..........

længere pause hvor han viftende med mit kørekort kigger på mig og lissom afventer et svar

Men da jeg ikke siger noget fortsætter han

Betjent: kørekortet er jo kun til låns, forstår du det??

På dette tidspunkt begynder Christian og græde da han jo ikke kan se hans Far så jeg vender mig og går over for at tage ham ud af bilen

Betjenten: Hører du slet ikke efter ??

Mig: Nu skal du høre her dit store fjols, min søn græder fordi du har bestemt dig for at stå her og spilde vores tid på en latterlig bagatel, så hvis du vil ha bødeblokken frem så fint med mig...........

Nu stiger den anden betjent så ud af bilen og kommer hen mod os

Betjent: Vil du lige kigge bilen efter(til hans kollega)

Og henvendt til mig siger han så

Betjent: Vil du lige følge med hen i bilen.....

Jeg følger med og har Christian med på armen

Betjent: Har du fået alkohol idag ??

:shock: :shock:

Mig: Hvad fanden tror du selv ?? Jeg har været i vaskehallen med min søn på 2 år ??

Betjent: Jeg skriver dig for at ikke at overholde din vigepligt, kan du vedgå dig det ??

Mig: NEJ, overhovedet ikke !!

Den anden betjent kommer tilbage fra min bil og på det tidspunkt bliver det kaldt noget i radioen og idioten som jeg har snakket med rækker mit kørekort til hans kollega og går ind i bilen for at snakke i radioen.

Betjent2: Bilen ser ikke ud til at fejle noget.....fik i snakket lidt om det ??

Mig: Øhhhh ( på dette tidspunkt er jeg MÅLLØS)

Han rækker mig mit kørekort og ønsker mig en god dag mens han smiler til Christian som ser noget betuttet ud da han godt kan mærke når hans Far er ved at blive "skrap"

Men jeg går tilbage til bilen, sætter Christian i stolen, mens de vender og stikker af i fuld fart den anden vej

Jeg er målløs........har de virkeligt ikke andet at give sig til end at genere os almindelige borgere med sådan en gang pjat ??? Det var jo ikke lige fordi jeg kom 150kmt på en uoverskuelig vej med 2 i promille !!!

Og han skal satme ikke komme og hidse sig op på at jeg vil hente min grædende søn ud af bilen...............

Jeg har aldrig været for vild med panserne, men denne oplevelse gør det sgu langtfra bedre..!!!!

Nå, jeg skulle bare lige lukke lidt damp af

Vi ses derude ........

SLOW EYES WILL KILL YOU

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Nogle gange er det uforståeligt hvad der får politibetjente til at gøre de ting de gør.

Jeg er blevet stoppet af en betjent som tændte helt af fordi han mente at jeg havde kompressor på og kørte alt for stærkt - han "skældte ud" i næsten 10 min - så blev jeg sur og irriterret og så kørte han bare igen - ingen bøde, intet..... Totalt underlig mand.

Til en lille samling på Honnørkajen i Aalborg har jeg været ved at blive anholdt og tævet af en Uro-Betjent fordi at jeg ikke følte han var I sin ret til at bestemme hvor jeg skulle opholde mig - havde det ikke været fordi de almindelige politibetjente havde fået ham hidset ned og fjernet fra stedet tror jeg det var endt helt galt. Iøvrigt mig der havde alt ret på min side - han ville bare gerne tro han styrede verdenen.

Jeg tror at blandt politiet er der nogle enkelte som ikke passer til deres job og desværre er det jo altid dem man hører om og husker.

Billede

Titel:
Kan godt følge dig især når du havde lillemanden med.. (har også en lille søn), man kan godt blive en smule giftig, hvis lillemanden bliver utryg over en eller anden nar.... Men panserne er sgu tit nogle fjolser - især hvis storebror fik gården...

Titel:
Moderator

Nu er det jo sådan at du ikke bare "føjer" dig da du snakker med polisen, plus du tilkalder dig unødig opmærksomhed da du demonstrerer lidt optræk, så punkt1 så bliver du stoppet alene pga acc., dertil kommer at de vurderer overtrædelse af vigepligten.

Så panserne skal gøre noget her,(hvis de passer deres job). Det kunne jo være en voldtunet gammel æske(!!) der ikke var lovlig med en "spasser" bag rattet.

Tror faktisk du skal være ret godt tilfreds med at du ikke fik en orienterende prøve, trods dine kvikke bemærkninger.

Men vi har diskuteret det før, og grænsen mellem at hoppe i kategorien "spasser"(ikke mit eget begreb) og til at slippe ud af det i nemhed er jo hårdfin.

Det er jo nok heldigt nok det ikke var bladen du havde i aktion.....Så ville et foto i profil nok have set noget i den retning ud: :arrow:

Men man bliver irriteret alligevel, har selv prøvet at indkassere grundløs skideballe, og det bliver man knotten af. Det kan bare ikke betale sig at hidse sig op.

Men heldigt du slap nådigt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

er ikke helt sikker på, at denne sag, var gået lige så let, i de fleste andre lande! men sådan er der joh så meget..... hvis de stopper en efter så kort tid, har de sandsynligvis ikke nået at få opklaret ejerforhold. hvis de har, synes de måske ikke du ligner din kone.... og spørger så hvad forbindelsen mellem jer er! når (hvis) ham (betjenten) hade fået lidt tid til kørekortet, ville han sikkert opdage at i delte addresse som mange andre der er gift... du skriver selv at du gav gas til 90kmt og nok feljbedømte afstanden. der er ikke noget mærkeligt i at de vælger at stoppe dig! det er deres arbejde!! MVH. søren PS. var ved at blive anholdt og få bank? hvor mange gange, har du prøvet at blive anholdt for derefter at få bank? du må jo have noget at sammenligne med!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nu var det nok efter ca 2000meter de stoppede mig så jeg er ret sikker på at ejerforhold var afdækket inden han kom hen til mig.

Ang overholdelse af vigepligt, så var det ikke tilnærmelsesvis så tæt på at det kunne virke generende........

STADIG MEGET SUR :evil: :evil: :evil:

Selvom det ikke hjælper en skid :roll:

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Kender det kun alt for godt... engang jeg var på vej hjem fra min mors fødselsdag, bliver jeg stoppet oppe ved fælledparken af et hold betjente i en mindre bus agtig ting...

Betjenten: Godaften hva laver du ude så sent?

Mig: Øhh jeg må da gerne være ude nu ikke? (kl ca halv to)

B: joøhh, men jeg skal jo spørge. er det din bil?

M: Ja da! har jeg gjort noget forkert?

B: vi synes din udstødning hænger langt nede.

M: skrabede den på?

B: nej men... bla bla

Magen til KLOVN, fang dog nogen kriminelle!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Desværre er der nok mange der har haft et par dårlige oplevelser, hvor man føler at de spilder både din og deres egen tid.

Jeg har nu også haft et par gode oplevelser, og de er heller ikke glemt.

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
xxblade skrev:
Jeg har nu også haft et par gode oplevelser, og de er heller ikke glemt.

fortæl fortæl!!...... sådan en har jeg aldrigt hørt før......

har selv været tæt på at ryge i totterne på et par betjente der var lige smarte og hidsige nok......

i en pause på teknisk skole kører vi i fuld bil op til nærmeste bager for at inkassere noget morgen føde ( holder foran en vendeplads) så da vi kommer ud pjatende og laver lidt sjov sætter igang for at kører tilbage til skolen stiller 2 civilklædte betjente sig foran bilen og chaufføren slukker bilen (kunne jo godt se han var HELT_RØD i hoved ham paden med sit spejderbevis i læder itui oppe foran forruden) så sker der ikke være end at de løber om på vær sin side af bilen og VITTERLIGT HIVER OG FLÅR (uden overdrivelse) de andre ud af bilen eftersom jeg sad i midten på bagsædet og var den sidste person der skulle have været slæbt ud stikker han hovedet ind og kan godt se at jeg er en del større end ham siger han surt: OG DU KOMMER OGSÅ UD!!!....... og jeg stiger lige så roligt ud derefter får vi skældt edder og ære fra over at vi ligger og laver hjulspind og alt muligt hvad de nu ikke kunne finde på at give os skyld for.... vi siger ja vi havde det måske lidt muntert (her begynder betjentene så at slappe lidt af) men vi spørger så om det ikke er lige voldsomt nok at slæbe folk ud af deres bil fordi de har hentet morgenmad..... joo det var det måske men hvis vi ikke gjorde det igen så var det iorden (de kunne åbenbart godt se at de havde overreageret EN DEL) så ender det med at vi siger hvis i glemmer at vi havde det lidt sjovt på vej hernede (hoppede inde i bilen over bumb og lign småting som ikke er til fare for NOGEN) så glemmer vi at i hiver os ud af bilen totalt uden grund..... og så kunne vi så ellers komme tilbage.....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Har egentlig kun haft gode oplevelser med polisen so far. Første gang var dog på et hængende hår da jeg blev stoppet kl 2 om natten med 110-120 km/t på landevej på vej hjem fra studentergilde med min hue liggende ved siden af. Havde ikke drukket og var glad for at huen ikke lå synligt og fik også kun en påtale for hastigheden. Den bedste oplevelse var da en eller anden idiot synes han ville slå løs på mig og to andre efter en tur i byen. Panserne var der to min efter vi ringede og to min senere igen var han pågrebet og fik lov at spjælde den. Har da også været udsat for kedsomme betjente der lige skal holde en ind bare for at spørge om man har drukket mens de kigger underligt på ens bil...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time