Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 12:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator

Er der nogen der har erfaring med disse små sandblæsekabiner?

http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=SBC-220B

Eller denne:
http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=SBC-220B-C

JEg skal jo ikke sandblæse epoxy af alufælge, eller 2cm gravrust af bærearme med den, men mere til feks glasblæsning af mindre detaljer i stål og aluminium.

Virker de eller er det totalt haraldnyborg?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ser okay ud men jeg kigger efter en i CA. samme størrelse men hvor emne tilgangen er hele toppladen istedet så man også kan få nogle lidt uhandy emner i kassen.......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Moderator

Mener du at det vil være noget bøvl når nu hele siden kan svinges væk?

Umiddelbart har jeg svært ved at se begrænsningen, idet emnet ikke kan blive voldsomt stort, feks tager den jo ikke bare lige en motorblok alligevel.

Vil umiddelbart sige at maks emne ville feks være et topstykke med manfolds monteret.

Ved du om de er _tætte_ således man ikke får hele værkstedet totalt svinet med fint støv?
og er der tilslutning til en lille suger?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det ved jeg dog ikke om denne model har men det er jo kun ET PAR KLIK VÆK hehe skriv dem en mail så ved du præcist hvad den kan ikke kan..... men grunden til jeg ville vælge en med toplåg er for nemmere til gang med lidt længere tunge emner..... så det ikke skal skubbes ind over risten i bunden og tage skade deraf... men til ting som toppe osv. er den måske OK (det er dog det samme jeg skal bruge den til men jeg venter lige til en forhandler får nogle hjem fra udlandet så skal jeg se på dem for de ligger på CA. 1500kr) og det er ikke de store krav jeg stiller har købt et rensekar med pumpe osv. af dem og det er jeg OK tilfreds med...... (selvom det virker lidt harald nyborg agtigt måske)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Moderator

Har du nogle mål på den til ca 1500dkr?

Den matcher vel ca. SBC-200B?

Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Vi havde sådan en ude på skolen da jeg var i lære. Den var ikk en 1kr værd, den tager ikke rust eller maling. Den kunne kun lige gøre en blank metal mat.
Men jeg ved ikke om det er det samme men den, de er ellers meget ens at se på.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
kommer det ik lidt an på om sandet er "slidt", hvad slags sand det er,luftryk osv???

Titel:
Moderator

PT bruger jeg en stor trækasse, et gammel neonrørsarmatur, et stykke klart plast med huller i til hænderne, og en let ombygget sandblæsepistol fra HN.

Det kan feks blæse al maling af en viskerarm på 2minutter, plus ir, rust osv.

Det virker ihvertfald nok til mig, men sandets kvalitet er ganske afgørende. JEg har fundet ud af at HN pistolen gerne vil have snad der har været igennem nogle gange. Helt nyt sand kommer nærmest for langsomt igennem, og giver ikke det rigtige synes jeg. Rimeligt fint sand, så kører det ret ok.

Men trækassen,plasten, osv er noget hø i længden, og jeg er ved at være træt af at se på det fusk, så noget lidt bedre ville være dejlig.

Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
vi havde sådan ude på mit gamle arbejde det var noget værre lort

1. den var pisse utæt det blev løst ved limme den sammen med rudelim
2. det lys amatur som sidder der i er indet vær efter 5min
3. udsugning hullet er alt for lille
3. tætnings listen ved lågen holder ca. 1md ad gangen
4. selv pistolen bliver meget hurtig slidt
5. hanskerne er af meget dårlig kvalitet
6. de rude beskyttelse film lukker ikke tæt mere end 1 uge
7. sugerøret til sandet sidder dårligt og har svært ved at suge sand op

det gode ved den den kan tag en motorblok samt alufælge efter jeg bygget hele lortet om med stumper af en ordenligt kvalitet så virker
så køb en bedre

NISSAN PATROL 3.3 TD

Titel:
Moderator

C.Sørensen skrev:
vi havde sådan ude på mit gamle arbejde det var noget værre lort

1. den var pisse utæt det blev løst ved limme den sammen med rudelim
2. det lys amatur som sidder der i er indet vær efter 5min
3. udsugning hullet er alt for lille
3. tætnings listen ved lågen holder ca. 1md ad gangen
4. selv pistolen bliver meget hurtig slidt
5. hanskerne er af meget dårlig kvalitet
6. de rude beskyttelse film lukker ikke tæt mere end 1 uge
7. sugerøret til sandet sidder dårligt og har svært ved at suge sand op

det gode ved den den kan tag en motorblok samt alufælge efter jeg bygget hele lortet om med stumper af en ordenligt kvalitet så virker
så køb en bedre

Var det præcist samme produkt som vist i det oprindelige indlæg?
Eller bare een der lignede?

Jeg har set dette produkt på messe, og umiddelbart så kvaliteten ellers ret ok ud.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time