Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 19:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har problemer med min eneste skat :roll: (læs: lortebil) :D og håber der er nogen der kan hjælpe mig..... Problemerne startede med at bilen satte ud lige inden jeg kom hjem en dag. Det var dog ikke værre end jeg kom hjem uden at mærke videre til det. Da jeg så skal bruge bilen næste dag er den lidt svær at holde igang og efter en 5 minutters kamp er den næsten umulig at holde igang lige meget hvor meget man "bevæger" speederen. Slipper man speederen går bilen i stå med det samme. Når man prøver at starte den springer den også igang og går som normalt men efter ca et halvt sekund går den i stå. Sådan er status lige nu og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det helt præcist er der er galt. Det er rimeligt sikkert at det ikke er tændingen for jeg kan trække en centimeters gnist med tændspolen og strømfordeler og tændkabler fejler ikke noget. Der er også minimum ca 2 bars benzintryk på manifolden til indsprøjtningsdyserne så benzin får den også. Min konklusion er derfor at det enten er selve styreboksen eller luftmængdemåleren der strejker :( Hvad siger I? :?: Det aller bedste var hvis jeg kunne låne/leje en styreboks og luftmængdemåler af en der havde noget liggende. Så kunne mysteriet hurtigt opklares :)
Så kom ud af busken og hjælp en "fattig mand med en hurtig bil" (Når den kører altså) :D
Ring evt på 40454150 hvis du bor i Jylland og har styreboks eller luftmængdemåler vi kunne prøve at bytte ud med.

Morten

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har prøvet det samme før der var det vand i tanken... :wink: :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

c20xe motoren har det med ikke at ville køre, hvis den gummislange der sidder mellem luftmassemåler og SFI-kassen er flækket... falsk luft.

Ellers prøv på www.opelpower.dk.... der er masser af c20xe kører.

Titel:
ja her i sidste vinter havde jeg et noget ligne problem. min bil tænte selv for havari lys og engang imellem kottede den bare tændingen. det viste sig så st det var min alarm der var noget galt med...

Titel:
Så kører min dejlige vogn igen :D Det var luftmassemåleren der var kaput. Tak for hjælpen ellers.

Mvh

Morten

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time