Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 17:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Hey.
Jeg har en Galant 1.8 fra 91 der har nogen problemer.
Problemet startede på en tur fra horsens til skive i går.
Jeg var i horsens og tanke op, da jeg var færdig og skulle til at køre ud, koplede jeg ud for at holde tilbage for en bil, og så gik bilen ud.
Den startede uden problemer igen da jeg drejede nøglen, og så var der ingen problemer med at den gik ud igen.

Ikke før jeg nåede til nr. snede. Da gik bilen igen ud da jeg koplede ud og satte den i fri gear. Og igen startede den uden problemer, men denne gang fortsatte problemet en 75km ca. Derefter forsvandt det. Og nu har jeg så ikke lagt mærke til problemet mere, og hellere ikke på turen tilbage til horsens.

Det mest underlige ved det er, at mit andlæg er ikke koplet på noget af det lednings halløj bilen har standard. Jeg har ført ledninger direkte fra batteriet til andlæget. Gælder ikke kun færstærker, men også head unit. Men alle de gange bilen gik ud, gik anlæget også ud, intil jeg startede bilen igen.

Så jeg tænkte måske det kunne være batteriet, men det er lidt svært da bilen sagtens kunne starte på det. Og nu er problemet væk, og anlæget virker fint uden motoren er igang igen... Syndes det virker lidt underligt og tænkte om nogen havde et forslag til hvad det kunne være.. :?: :?: :?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad med lyset på bilen gik det også ud??..... for så lyder det som et bundstykke på tændingslåsen...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Prøv og tjekke om polerne på batteriet sidder ordentlig fastfor hvis anlæget også går ud så må det jo nærmest være forbindelsen til batteriet den er gal med...

Titel:

Lyset går altid ud hvis motoren gør. Der er ikke tændings kørelys på den. Kørelyset køre kun når motoren gør.

Og polerne på bateriet sidder fast. Har lige tjekket....

Og problemet som sagt er væk nu. Men nu sluger den til gændgæld bare mere benz end den normalt plejer. Tror jeg køre ca. 12 på ltr. normalt, nu køre jeg ca. 8 - 9 .... Og så hopper den lidt nogen gange når man trykker på speederen, og ikke altid den gider reagere ordenligt på speeder tryk hellere. Synes fanme den er underlig lige nu.... :cry:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Når der ikke har været strøm på min, ligger den så i nødprogram, det er grunden til din benzin økonomi, så der skal motorstyringen lige nulstilles! Kan ikke huske det helt men sidder der ikke en lille skringsboks på batteri +, du skal være helt sikker på at polerne sidder fast! Du nulstiller hjernen ved at kører den varm så blæseren kører, slukker bilen piller stel polen af i 1 min. sætter den på igen og starter bilen op unden at giv gas eller noget andet og lad den stå i 10min :shock: Håber du kan bruge det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time