Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
er vi gået i stå her? ronnie fra dhb?? andre?? bange for ikke at kunne give alle ret????

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
lige en ting der undrer mig ford fan, hvis din bil er lovlig hva er så problemet? du har jo så derfor ikke noget at frygte hvis du sku være så heldig at rende ind i poilsen...
jeg gir dem ret jeg er enig med, men jeg er nu ikke helt enig med dig. du skriver at man ikke vil betale det det koster... vil gerne påstå at der ikke findes penge nok i hele verden til hvis min bil sku frifindes hos SBI og T&S

Titel:
Syntes egentligt der er kommet nogle lækre ting frem i lyset, syntes ikke der er nogen grund til at rive løgne af hinanden, hver sin mening.
Det der er sket med min bil er at betjenten havde set udsendelsen fra dhb, og tænkte" den har 380hk.... det har den da ikke standard, så er den bund ulovlig"!!!
ja, næsten men ikke alligevel...
De fandt: solfilm,fourenede for meget, og for meget effekt...
man skal passe på hvad man siger på offentligt tv...
Hvad angår race, så har jeg kun en mening, få nogle flere lovlige arrengementer...
Jeg kører sku stærkt en gang imellem, men ikke hovedløst, min bil kommer temmeligt hurtigt over 200 så skal ikke nyde noget, jeg kører heller ikke stærkt på mindre veje, kan jeg slippe af med det, er det på motorvejen om natten helst...ALDRIG i trafiktid...
Jeg tager på striben for at hyggesnakke og få lidt oplevelser, ikke for at køre race... det klarer jeg på andre tidspunkter...(holeby osv)
Syntes det er noget lort at det i det hele taget er nødvendigt at der bliver afholdt striben hver fredag og lørdag, istedet for at der bliver stillet en strækning til rådighed, kan ikke forstå at de danske politikkere er så tungnemme???
Det kan lade sig gøre i sverige, så kan det fandme også her!

Titel:
Moderator

Hmm...ikke penge nok siger du.

Her i byen kører den en hotrod bygget over 40*80 RHS rør, med jaguar bagtøj, volvo142 fortøj ombygget til tandstangsstyring, Ford SVO V8 med gas, og oven på det hele sidder en glasfiberkarrosse bygget i England.

Den er indreg som den står. Der er _absolut intet_ i den fra den bil den skulle ligne.

Så selvf kan det lade sig gøre. Iøvrigt kan man få lov til at gøre meget hvis man bygger det ordenligt! Ergo vil SB ikke se en bil der er pumpet med turbo og gas og når man så bukker sig ned og kigger nærmere efter så er bilen bygget med brøndskum og gaffatape.

Bygger du den så det er _gennemført_ og kvalitet fra enden til anden så kan man få rigtigt meget synet, men desværre er det ikke ret mange der gider gøre projekterne færdige. Alt for mange popnittetunere.

For Streetrace "sporten"s skyld er det yderst uheldigt at streetrace tiltrække så mange deciderede torskpander som det gør. Jeg ser gang på gang at disse ulovlige arrangementer løber totalt løbsk fordi een råber "pannerne kommer", hvorefter folk kører som _sindsyge_ i alle retninger. Bliv dog for satan lidt ældre alle i drengerøve!
Det vil måske være lidt smart(!!) at tænke sig lidt om(!!!) og forsøge at handle lidt mere langsigtet(!!!!) end tilfældet er nu.

Vejen frem er _IKKE_ at lege kispus med politiet. Slet ikke når det ofte er halvrustne vrag med blankslidte dæk og voldgaragetunede motorer. Se dog i øjnene at i er alt alt for nemme at knalde!

Vejen frem er at danne en forening. Når denne forening når tilstrækkeligt mange deltagere er der så meget vægtstang på at jeres(og mit!) ønske om et stykke asfalt til drag at det kan opfyldes.

Det helt store problem er at disse ulovlige træf har en tendens til at samle et publikum der ikke er tilfredse før politiet har været der så de igen kunne booste deres lille ego med at "have kørt fra panserne".

Vi har en hel stribe folk heromkring Herning der hver fredag samles på shell(incl mig selv) for at se på biler. Pludseligt finder man ud at at der skal køres race ude ved DLG. Fint nok. Der dukker ~75biler op derude og man kører gudhjælpemig race på en vej der ikke er bredere end i et villakvarter,uden lys på, og fandeme i begge retninger!!!. Når to bimmere når begrænseren i 4 gear, side om side og lader 5gear ringe næsten ud over 3km, så er chancen(ikke risikoen) for at de høster noget eller nogen til mos så langt over middel at pappet skulle væk øjeblikkeligt. Den slags idioter er simpelthen ikke deres ansvar voksen.
Så står der een og aflytter en politiscanner, og hører nu at man har stoppet en spritbilist ca 5km væk, hvorefter hele banden går i panik og flygter over stok og sten i halsbrækkende tempo.

Og så kan de sgu ikke forstå at de ødelægger det for dem selv???

Selvsamme flok som i og ååh så gerne vil køre race, ser man ikke _SKYGGEN_ af når Vandel er åbent for lovligt race flere gange om sommeren. Man fristes til at tro at det er fordi de ved politiet ikke er der til at gøre det hele lidt mere spændende.....

Så drenge. Hvis det er race i vil køre, så løft blyet i røven og få dannet de foreninger der skal til så der kan skaffes de baner.

Hvis det derimod er fordi det er sjovt og givende(på gudved hvilket niveau) at lege kispus med panserne hver weekend så skal i bare blive ved indtil politikkerne bliver så irriterede på det at der kommer lov mod disse arrangementer. Vi er såmen ikke ret langt fra den situation.

Det er nok grove ord, men det er sgu også grove ting der foregår på visse af disse "arrangementer". Feks hører sprit og biler absolut ikke sammen, og alligevel ser man at shell er oversået med dåser efter en fredag aften. Det gavner sgu ikke sagen at panserne ser 4 ud af 5 personer med en pilsner i hånden, ved siden at en række gamle sønderkneppede kadetter, som de selvf kører efter reglerne resten af aftenen?!

Jeg er ikke nogen helgen. Så absolut ikke. Men jeg er alligevel blevet så klog(måske pga 10år mere på klokken end de fleste streetracere) at jeg godt kan se HVORFOR offentligheden ikke kan acceptere streetrace, og i nuværende form aldrigt nogensinde kommer til det. DERFOR skal der struktur på det. På lang sigt opnår i absolut intet ved det som det er idag i 98% af alle streetrace "arrangementer". Arrangementer som dem på Vandel og Holeby er vejen frem, og det kommer kun ved at man står sammen og ikke flygter ud til alle verdenshjørner som en flok ansvarsløse kujoner hvergang een har hørt et vildt rygte om en patruljevogn 5km væk.

Jeg så meget gerne at hver eneste lokale flyveplads blev inddraget til race hver fredag, men jeg frygter at der ikke er publikum til det. Når man går en tur rundt mellem streetracerne så er der ikke meget opbakning om en forening at spore nogen steder. Det SKAL partout være ulovligt eller hvad??

Dette er ment som stof til eftertanke. Der kommer ikke nogen og forærer os en bane hvis vi ikke engang kan lette røven og stå mere sammen end indtil een råber "politiii"......

Titel:
Mester Medlem

interresant læsning!! rene ord for pengene!!der må da være (mange) flere der har en mening om det her. tag og skriv!!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
kan ikke påstå at jeg ikke kan se ideen i det Henrik GM skriver, har ikke selv været til et lovligt arrangement, grundet weekendarbejde over det meste af sommeren, men skal til det næste år, helt sikkert. mine indslag tidligere er der bare fordi at ford fan skrev at det ikke var i orden at køre ulovligt, hvilket det jo i grunden heller ikke er, men synes dog stadig det er bedre at gemme sig i et industrikvarter end at køre hen over rådhuspladsen og derfor har jeg taget en tur på striben. kan dog heller ikke genkende Henrik GMs beskrivelse af to BMWer der kører side om side til begrænseren i 4. på en ikke oplyst vej... har vel været på striben 5-6 gange over sommeren i år (dog er det jo i københavn og måske dermed forskellen, intet ondt ment om jyder eller dem indimellem for den sags skyld) der hvor de kører herovre har der altid været lys på vejen der hvor jeg har været i det mindste.
det med ronnie der blev nuppet efter et lovligt race af panserne er måske dog desværre med til at få flere end mig til at tænke to gange om man tør dukke op. som sagt er min bil ca temmelig ulovlig... og ja den har nu også noget rust, men burde ku klare syn hvis det kun var det de kiggede efter. man siger at man må øge effekten 20 % (i forhold til standard) og motorvolumen vist også 20% min over skriver den med motorvolumen og så har den derudover turbo. vil gætte på at effekten er øget med ca 200 % da den jo kun har ca 50 hk standard.
mit ønske er at jeg næste sommer får en ægte uno turbo fra 90 og frem... for så skal jeg prøve at ha en lovlig bil. 8)

Titel:
Moderator

Hvor tror du seriøst chancen for at panserne nupper dig og bliver emsige er størst henne?
Til et ulovligt event eller til et stort lovligt arrangement?
Har været i Vandel 3 gange i år, og VED at panserne har taget en hel stribe idioter for at køre alt alt forstærkt derfra. Helt ok med mig, knald dem endeligt! De har haft hele dagen til det på banen(som de _ikke_ gjorde brug af) og når det så er slut _så_ skal lillemor lige se hvad rollaen kan. Det er sgu noget lort! Kører du stille og roligt derfra er der ingen problemer på vandel.

Nu er der nok flere bedre muligheder "på øen" end her omkring midtjylland mht egnede strækninger, men jeg ser bare at man vælger omtrent de værst tænkeligt steder til det gang på gang.

Hvorfor skal det være om natten?
Det var da meget meget bedre at tage en seriøs snak med feks den lokale flyveplads om leje af banen en aften. Men hvis det ikke skal være en engangsforteelse så kræver det ihvertfald at der ikke er et fjols der skal lave stående burnouts....!

Så gerne at flyvepladsen lavede et kommercielt arrangement ud af det.
Hvor går smertegrænsen henne? Vandel koster 75dkr alt incl for køreren, og er propfyldt med folk.

Titel:
til yogo power. hvor har du fået oplysningen om at min bil er lovlig? hvornår blev ronnie stoppet efter et lovligt ræs? ville det ikke være lige så rigtigt at skrive han blev stoppet efter juleaften? ps. det var ikke mig der skrev det om at ikke ville betale det det koster (at få synet bilen) pps. synes det er ved at blive en helt saglig debat vi har her!!

Titel:
jeg tror ikke at det hjelper meget at starte en debat på denne side da det er ret åbenlyst at det ikke er de der køre (idiotisk)streetrace der kommer på denne web peage.med idiotisk mener jeg(ting jeg har set)personer der ikke kan indse at de har tabt og derfor bare prøver på at ramme den anden bil.personer der bliver voldige bare fordi man havde en hurtigere bil end modparten.hvad er det for en verden vi lever i der er skam uskrevne regler inden for streetrace man skal overholde.men som altid er de de få rå på 20 og med et iq på det samme der skal ødelægge det for os andre.man ser gang på gang på KR.himmelfartsdag at folk møder op i karup.laver en brænder køre der fra på blanke dæk med metallet stikkende ud.de bliver stoppet,får en bøde,og stadig væk er det strisserne der er de dumme.HVAD SKER DER I HOVEDET PÅ DE FOLK.politiet gør det ikke kun for at være nogle dumme svin de gør det skam for vores egen skyld.OG VI VED JO GODT AT MAN KUN MÅ KØRE 80km/t.jeg er ikke den bedste til at overholde alle reglerne selv og jeg er ikke strisser eller stikker.men jeg kender reglerne lige som alle andre.men jeg er dog villig til at betale en bøde eller to for at vedlige holde min hobby.og jeg er skam også med i vandel for at køre for der er risikoen for at slå andre ihjel lig 0.men nu har vi hele vinteren til at håbe på at 2004 bliver bedre ang vandel og ligne arrengementer.for der er skam sket en del i 2003.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Ja, det var jo nok mig der kom ind på det med prisen. Og jeg mener stadig at mange folk er for utålmodige med deres projekter. Som HenrikGM siger, folk vil ikke gøre dem færdige. Hvor mange kender i der ligger udgifter til bedre bremser og afgift ind i budgettet til deres tuningsprojekt?? Undervognen begrænses ofte til at den skal "voldsænkes og have brede alubasser"!! Om bilen så kommer til at køre bedre eller værre er ligemeget!
Jeg kan godt se at det bestemt ikke er alle der har tiden, pengene eller pladsen til at gå og bygge på en bil i 1-2 eller 3 år. Mange folk render jo og fifler med deres hverdagsbiler. Og det er jo også fint nok så længe de holder sig inden for de 20 % af motoreffekten og bilen er gjort lovlig til effektforøgelsen. De 20 % indikerer jo kun hvornår der skal svares afgift af ombygningen, det har INGENTING at gøre med om den kan synes!
Men som jeg ser det er man nødt til at træffe et bevidst valg : Vil man bruge tiden og pengene på projektet og lave en fed bil med mange HK og gode køreegenskaber, eller vil man tune bilen og trække den så langt som det nu går?? Er man bevidst om dette valg er der sådan set ikke noget at sætte fingeren på der, umiddelbart. Selvfølgelig vil mange (bl.a. jeg) tage afstand fra den tankegang. Men det der er problemet er folk der åbenbart ikke har gjort sig dette klart og så benytter evig og hver eneste lejlighed til at brokke sig over politiet og staten og hvor synd der er for dem allesammen. Det er i mine øjne hyklerisk så det batter!!! Man har SELV truffet valget, man har SELV valgt at tune sin bil og dermed gøre den ulovlig. Så må man også være sit ansvar voksen og tage konsekvenserne.
Ingen kan jo være tjent med at folk ligger og kører ulovligt race. Det her lyder måske dobbeltmoralsk, men én ting er at fyre den af på en øde vej med godt udsyn, det er noget helt andet at køre ræs i et industrikvarter midt om natten med op imod 100 mere eller mindre berusede tilskuere.
Og ja, Sverige er et forebilledligt eksempel på hvordan man kan få arrangeret lovlige streetraces. Det kræver "blot" at man samarbejder med komunen og politiet om at få afspærret en given vejstrækning i en given tidsperiode hvor man så kan køre ræs - altså en slags midlertidig dispensation fra færdselsloven, hvor det kun er de implicerede parter (kørerne) der potentielt kan komme til skade i tilfælde af uheld.
Og lad os da få gang i nogle seriøse foreninger der er villige til at gøre deres for at det bliver muligt at afholde flere lovlige arrangementer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time