Allan2712 skrev:
Jeg har prøvet at sammenligne fler olie producenters olie i gennmem de sidste 7 år. Et oliefirma skiller sig markant ud fra de andre, Det er Petro Canada.
.
Mvh. Allan
så skal de da have oppet sig noget de senere år H
ar haft den tvivlsomme ære af at teste nogle af deres smøremidler (kædespray , fedt og vangeolie) i de maskiner jeg arbejdede med tidligere over 2 måneder (skulle have været 3 men det var for stort et svineri), og det var ikke nogen succes
Glidesøjler der var fedtsmurte skulle smøres oftere (en gang i døgnet imod 2 gange ugentligt) det samme gjaldt for deres vangeolie (som vist egentlig ikke var en rigtig vangeolie men noget der var bedre

)
deres kædespray kunne bedst beskrives som symaskineolie , 1/2x5/16 kæde der på en 1-1 gearing med 28T-kædehjul hvor akslerne max kørte 60-65 rpm , der kunne det slynges af (?!) med merforbrug til følge for rullene var blanke i løbet af ingen tid

sælgeren forslog mig endda at jeg skulle tage og bruge det på min MC i stedet for det der er lavet til det

jeg skulle nok ikke tænke på at min bagfælg tærede væk , hvis jeg skiftede til det stads
egentlig ikke den store videnskablige test , men nok til at jeg styrer uden om petro-canada´s produkter
MVH Luske