Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Troede også en toyota fra 85 er super simpel. Stel styret lorte spand!!!!!

Nå, men dvs. at en 10w40 er tyndere end en 10w60 ved 100 grader, og er lige tykke ved -18 grader? Altså kort og enkelt fortalt?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Et godt sted at søge olie info. er på:
http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx
Her ligger ca. 50 artikler om det meste inden for olie....
Prøv at læse:
A word of caution – You get what you pay for!
Eller
10w60

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
klyfax skrev:
Troede også en toyota fra 85 er super simpel. Stel styret lorte spand!!!!!

Nå, men dvs. at en 10w40 er tyndere end en 10w60 ved 100 grader, og er lige tykke ved -18 grader? Altså kort og enkelt fortalt?

Jeps, og en Toyota fra 85 ER en simpel spand!

Titel:

Jeg har prøvet at sammenligne fler olie producenters olie i gennmem de sidste 7 år. Et oliefirma skiller sig markant ud fra de andre, Det er Petro Canada.

Mineral olie giver en betydelig bedre smøring ind de fuldsynthetiske. Men på grund af levetiden kom de synthetiske olier frem. Grunden til at mineralolien smøre bedre er at den har en betydelig bedre klæbning til stålet.

Petrop Canada har et verdenspaten på rafinering af råolien, når den har været igennem denne proces har deres baseolie en renhed på 99,9% det gør den helt helt glasklar. Denne proces bevirker at Petro Canada´s olie, beholder Mineraloliens smøre egenskaber og overgård de fuldsynthetiske oliers levetid.

Der er skrevet meget om deres olier på nettet.

Mvh. Allan

Jeg har lavet Reparationssvejsning i over 30 år og i dag er vi med til at udvikle svejsematerialer specielt udviklet til reparation, jeg høre desværre alt for mange udtagelser omkring svejsning hvor det er noget man har hørt og ikke selv har prøvet, håber at der er flere der ville fortælle hvad deres erfarring er omkring svejsning.
Mvh Allan2712
e-mail allan@absvejs.dk

Titel:
Moderator

Allan2712 skrev:
Jeg har prøvet at sammenligne fler olie producenters olie i gennmem de sidste 7 år. Et oliefirma skiller sig markant ud fra de andre, Det er Petro Canada.

Mineral olie giver en betydelig bedre smøring ind de fuldsynthetiske. Men på grund af levetiden kom de synthetiske olier frem. Grunden til at mineralolien smøre bedre er at den har en betydelig bedre klæbning til stålet.

Petrop Canada har et verdenspaten på rafinering af råolien, når den har været igennem denne proces har deres baseolie en renhed på 99,9% det gør den helt helt glasklar. Denne proces bevirker at Petro Canada´s olie, beholder Mineraloliens smøre egenskaber og overgård de fuldsynthetiske oliers levetid.

Der er skrevet meget om deres olier på nettet.

Mvh. Allan

Har du et link til dette?

Google returnerer en del hits med noget salgssnak, og det er jeg ikke så interesseret i, mere noget hardcore info om produktporteføljen. Måske du havde et godt link?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:

Hej Henrik
Prøv dette link. www.petrochem.dk
har du spørgsmål er du velkommen til at skrive.dk

Mvh. Allan

Jeg har lavet Reparationssvejsning i over 30 år og i dag er vi med til at udvikle svejsematerialer specielt udviklet til reparation, jeg høre desværre alt for mange udtagelser omkring svejsning hvor det er noget man har hørt og ikke selv har prøvet, håber at der er flere der ville fortælle hvad deres erfarring er omkring svejsning.
Mvh Allan2712
e-mail allan@absvejs.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Allan2712 skrev:

.

Mvh. Allan

så skal de da have oppet sig noget de senere år H
ar haft den tvivlsomme ære af at teste nogle af deres smøremidler (kædespray , fedt og vangeolie) i de maskiner jeg arbejdede med tidligere over 2 måneder (skulle have været 3 men det var for stort et svineri), og det var ikke nogen succes :damn:
Glidesøjler der var fedtsmurte skulle smøres oftere (en gang i døgnet imod 2 gange ugentligt) det samme gjaldt for deres vangeolie (som vist egentlig ikke var en rigtig vangeolie men noget der var bedre :damn: )
deres kædespray kunne bedst beskrives som symaskineolie , 1/2x5/16 kæde der på en 1-1 gearing med 28T-kædehjul hvor akslerne max kørte 60-65 rpm , der kunne det slynges af (?!) med merforbrug til følge for rullene var blanke i løbet af ingen tid :grr: sælgeren forslog mig endda at jeg skulle tage og bruge det på min MC i stedet for det der er lavet til det :roll: jeg skulle nok ikke tænke på at min bagfælg tærede væk , hvis jeg skiftede til det stads :roll:

egentlig ikke den store videnskablige test , men nok til at jeg styrer uden om petro-canada´s produkter

MVH Luske

Titel:
Senior Medlem

Citat:
Jeg har prøvet at sammenligne fler olie producenters olie i gennmem de sidste 7 år

Hvordan har du sammenlignet flere olie producenters olie i gennmem de sidste 7 år?

For synthetisk motor olie, og det gælder både synthetiske olier der er på petroleum basis og kommer fra råolie
og de dyre og "bedre" syntetiske som er lavet på en kemisk reaktion mellem syre og alkohol PAO (poly alfa olefins) eller Esters.

Tåler bedre varme uden at blive nedbrudt.
Flyder bedre når den er kold.
Har en bredere viskositet. (Prøv at finde en mineral 0w40, 5w50 eller 10w60 olie)
Molekyler i en syntetisk olie er længer og har en mere ensartet størrelse, Derfor kan den nemmere opretholde en sej film af smøremiddel mellem to objekter selv under varme og kulde.
På grund af deres ensartede molekylestruktur, har syntetiske olier laver friktion?
Syntetiske stoffer er lavet i laboratorier af kemiker til bestemt formål, i dette tilfælde designet for at smører motore under alle forhold.

Titel:
Senior Medlem

Jeg blev i sommers i en tlf. samtale med Simon fra Norris Designs
(se youtube) anbefalet at indkøre min nye motor med en cheap shitty mineral oil, hvor efter han straks forslår mig at bruge Castrol GTX.

Titel:
Mester Medlem

De gange jeg har startet mine nylavet motor op, har altid været på noget billigt mineralsk olie...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time