Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hummmmm.... DET SER MYSTISK UD!!!!

Jeg ville gerne vide hvor du har fået den rullet og hvem der har gjort det... Evt hvilken refaring han har med at rulle biler?

For mig at se er den rullet forkert... ikke fordi jeg selv ruller biler til dagligt.

Desværre er billedet temmeligt utydeligt... Ret svært at se noget som helst.

Men
5 ting -

1. Jeg kender tilføldigvis lidt til den model anlæg den er rullet på. Der burde ligge en GRØN linie nede i bunden som repræsenterer dit effekttab i gearkassen... Ham der kørte bilen skulle gerne efter endt kørsel have trådt koblingen ned og være blevet i gearet (dvs. sidde inde i bilen til hjulene står stille). Her efter måler feldtet modstanden i netop det pågældende gearet hele vejen ned igennem omdr... Det er så dit effekttab i transmisionen. Dette lægges så oven på den BLÅ linie som jo repræsenterer den effekt der er målt på hjulene. Og vupti så har man selve KW på motoren, RØD linie. 72hk tab hører ingen steder hjemme!!! Max 50hk vil jeg mene... Og det ville heller ikke være lidt.

2. Den BLÅ linie er temlig stejl... Det ser ikke rigtigt ud. Muligvis har han startet forkert af, så feldtet er slået fra. Det kan forkomme ved f.eks. at starte for hårdt af. I dette tilfælde vil motoeren ret hurtigt løbe op i omdrejninger. Feldet har ingen modstand næsten. Og målinger er ubgrugelig.

3. Oppe for enden af den BLÅ linie er den total flad med et skarpt knæk... Det er helt hen i hækken. Den burde i stedet have vendt blødt rundt og lidt ned ad igen, hvor efter piloten stopper målingen. Hvorfor den lige gør det andet der er jeg ikke sikker på.

4. Det kunne måske bære lidt præg af at der har været noget hjulspind... Havde i dækklister eller hvordan sikrede i dækbid? Grunden til at jeg mener at der også kunne have været hjulspind er at MAX HK ligger så tideligt i omdr. Det vil de typisk gøre ved hjulspind, fordi hvis dækket spinner måler feldtet færre HK. Det vil så sige at dækket er begyndt af spinne ved 151 hk og derefter har den ikke målt flere hk på af spind.

5. Målingen er efter min vurdering ikke en bønne værd! Desværre... :(

Jeg tror de har været en kombination af noget af det her der er gået galt... Hvad sagde ham der målte den selv til tallene?

venlig hilsen christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

I øvrigt... Hvilket gear blev den kørt i? Ikke 3 gear vel? Ellers kan det også være derfor... 4 eller 5 gear skal det ske!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Jeg har fået den målt ude på teknisk skole. dem der målte den kunne ikke rigtig finde ud af det de havde ligt små problemer med div. :) Men den blev målt i 4 gear helt nede fra tomgang. Men jeg har lige fundet at den sætter ud ca. 5000omdr. det skyldes det knæk. Jeg aner ikke hvorfor den gør det. måske benzin???????????????? Eller hvad kan det være???????

YDELSEDATA:
Norm-ydelse P-norm : 162,0kw (220,3ps) iht. DIN 70020
Motorydelse P-mot : 164,0kw (223,0ps)
Hjulydeelse P-hjul : 111,0kw (150,9ps)

Hvad står alt det for???

Titel:
Mester Medlem

HAHAHAHAHA... JEG VIDSTE DET!!! Var det i teknisk skole i Odense? Det forklarer jo det hele så... Skrot den måling. Den kan du ikke bruge til noget. Feldet er garanteret slået fra... Tog den ikke rimelig hurtigt omdrejninger... Ikke ligesom 4 gear ude på vejen? Han har nok været en klovn til at bruge det ham der rullede den. Kan også være svært hvis man ikke er lidt inde i det. Har selv stået med ligende problemer et par gange.

YDELSEDATA:
1- Norm-ydelse P-norm : 162,0kw (220,3ps) iht. DIN 70020
2- Motorydelse P-mot : 164,0kw (223,0ps)
3- Hjulydeelse P-hjul : 111,0kw (150,9ps)

3- Er de KW at feldtet reelt har målt. Dvs. de KW som bilen ligger på hjulene. Der er godt nok faktorer som rullemodstand osv. Men glem det.

2- Er de KW som regnes ud når feldtet har målt effekttabet i gearkassen. Dette lægges oven i dine hjul KW og så har du dine KW som motoren yder.

1- Er dine KW motoren udvikler i hendhold til DIN 70020 normen. Det er denne norm fabrikkerne opgiver KW efter, så vidt jeg husker. Men HOV. Den burde ligge ca 10 hk over dine motor KW. Mærkeligt.

KW - kilo watt. Er en anden måde at opgive dine HK - Heste krafter på. Det kan regnes direkte om ved KW * 1,36 = HK

v/h christian

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ha ha Jeg tror bare jeg tager et andet sted hen og får den målt. Så efter jeg kan forstå efter den lam måling har den lige knap 375hk :lol:
Nej det er i Esbjerg den er blevet målt.
Nå men jeg er nok nød til at slippe en plovmand og få den målt rigtig :D
Jeg syntes faktisk det tog længere tid om af komme op i omdr. ind på vejen men er ikke sikker.

Titel:
Mester Medlem

Nå ok... Så er det måske bare hjulslip. Jeg har rullet min på et rullefeldt lige som det du har været på. Men rullerne var så glatte at den lavede hjulspind ved 164hk. Vi havde ikke mulighed for at spænde bilen ned mod rullerne så vil placerede 3 mennesker ude på låsepladen. Det hjalp... Jeg kunne ikke nå at få fadt i dækklister, det havde ellers været meget bedre! Men det bliver jo spændende at se hvad den så viser... Hold os endelig underrettet!

v/h christian

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

jeg nok Holde jer underrettet. Jeg bestiller tid på mandag Så jeg håber det bliver sidst i næste uge.

Titel:
Mester Medlem

kanon... kan du ikke poste det under TUNING i stedet så? Ellers opdager jeg det aldrig. Og det er vel også der det hører hjemme...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det skal nok.

Titel:
Nyt Medlem

hvordan går det med kadetten :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time