Hummmmm.... DET SER MYSTISK UD!!!!
Jeg ville gerne vide hvor du har fået den rullet og hvem der har gjort det... Evt hvilken refaring han har med at rulle biler?
For mig at se er den rullet forkert... ikke fordi jeg selv ruller biler til dagligt.
Desværre er billedet temmeligt utydeligt... Ret svært at se noget som helst.
Men
5 ting -
1. Jeg kender tilføldigvis lidt til den model anlæg den er rullet på. Der burde ligge en GRØN linie nede i bunden som repræsenterer dit effekttab i gearkassen... Ham der kørte bilen skulle gerne efter endt kørsel have trådt koblingen ned og være blevet i gearet (dvs. sidde inde i bilen til hjulene står stille). Her efter måler feldtet modstanden i netop det pågældende gearet hele vejen ned igennem omdr... Det er så dit effekttab i transmisionen. Dette lægges så oven på den BLÅ linie som jo repræsenterer den effekt der er målt på hjulene. Og vupti så har man selve KW på motoren, RØD linie. 72hk tab hører ingen steder hjemme!!! Max 50hk vil jeg mene... Og det ville heller ikke være lidt.
2. Den BLÅ linie er temlig stejl... Det ser ikke rigtigt ud. Muligvis har han startet forkert af, så feldtet er slået fra. Det kan forkomme ved f.eks. at starte for hårdt af. I dette tilfælde vil motoeren ret hurtigt løbe op i omdrejninger. Feldet har ingen modstand næsten. Og målinger er ubgrugelig.
3. Oppe for enden af den BLÅ linie er den total flad med et skarpt knæk... Det er helt hen i hækken. Den burde i stedet have vendt blødt rundt og lidt ned ad igen, hvor efter piloten stopper målingen. Hvorfor den lige gør det andet der er jeg ikke sikker på.
4. Det kunne måske bære lidt præg af at der har været noget hjulspind... Havde i dækklister eller hvordan sikrede i dækbid? Grunden til at jeg mener at der også kunne have været hjulspind er at MAX HK ligger så tideligt i omdr. Det vil de typisk gøre ved hjulspind, fordi hvis dækket spinner måler feldtet færre HK. Det vil så sige at dækket er begyndt af spinne ved 151 hk og derefter har den ikke målt flere hk på af spind.
5. Målingen er efter min vurdering ikke en bønne værd! Desværre...
Jeg tror de har været en kombination af noget af det her der er gået galt... Hvad sagde ham der målte den selv til tallene?
venlig hilsen christian