Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Junior Medlem

Ok, så kunne det godt være at jeg skulle få skiftet tomgangsregulatoren, men det "sjove" er at det kun er en gang imellem, at den får et "flip" og køre op og ned i tomgang. Her den anden dag begyndte motorlampen også at lyse mens bilen stod og kørte op og ned i tomgang..

Men ved du hvad en ny tomgangsregulator og evt. en ny MAP-censor koster. Jeg er ved at være lidt træt af, at der hele tiden er et eller andet med den bil.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

vis din motorlampe har lyst burde den også have sat en fejlkode så ville jeg lige få opel til at udlæse den og se hvad det helt nøjagtig er...

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Du ehøver ikke nødvendigvis køre til Opel for at udlæse fejlkoderne, det kan du da selv :-D : http://www.opelpower.dk/fejlkoder.htm Det er godt nok på engelsk.
M.v.H. Lasse Kristensen

Junior Medlem

opel mekaniker >>

Hvor længe lagre den en fejlkode, hvis jeg nu kørte ud til opel kan de så godt få techen til at læse en fejlkode ud når det er et par dage siden at den fik et "flip"?
For øvrigt er det tændningsbanken kommet tilbage, så den slange fra map censor og ned til motoren kan ikke have haft hele skylden for tændningsbanken.

Jeg mener den lagre den indtil du har startet den 20 gange og problemet ikke har vis sig igen.. er tændnings banken den samme eller mindre end før...

Junior Medlem

Hej opel mekaniker!

Jeg er næsten sikker på, at jeg har fået løsningen til tændningsbanken og tomgangs problemet.
Det ser ud til at der kan trænge fugt ind til stikkene i motorrummet som så kan forårsage dårlig forbindelse.
Jeg Har sprøjtet noget fugtfortrænger (pronto hedder det) ned i næsten alle stik, og udmiddelbart ser det ud til at virke - men hvor længe tør jeg ikke sige.:-|

Tror du at det kan lade sig gøre at skifte stikkene ud?

Desværre ser fugt problemet ud til at være en generel fejl i SI modellen

Prøv evt. at se den side her: http://www.corsasport.dk/phpbb2/wiewtopic.php?t=125

Der har jeg også stillet spørgsmålet.

hvor mange stik drejer det sig om for der sidder en gummi ring med en farve på i alle multistikkene den kan skiftes i førsten omgang ellers fortsæt med fugtfortrænger

Junior Medlem

Det drejer sig nok om 3 stik, men tror du ikke, at man kan skifte stikkene helt?:-)

det er et helt lednings net så og vis man kunne ville det være unødvendigt..

Junior Medlem

OK, så må jeg jo blive ved med fugtfortrænger - og evt. skifte gummi pakningerne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time