Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Indlæg: 04 nov 2002, 20:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
Ok, så kunne det godt være at jeg skulle få skiftet tomgangsregulatoren, men det "sjove" er at det kun er en gang imellem, at den får et "flip" og køre op og ned i tomgang. Her den anden dag begyndte motorlampen også at lyse mens bilen stod og kørte op og ned i tomgang..

Men ved du hvad en ny tomgangsregulator og evt. en ny MAP-censor koster. Jeg er ved at være lidt træt af, at der hele tiden er et eller andet med den bil.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 22:08 
vis din motorlampe har lyst burde den også have sat en fejlkode så ville jeg lige få opel til at udlæse den og se hvad det helt nøjagtig er...


Top
  
 
Indlæg: 07 nov 2002, 15:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Du ehøver ikke nødvendigvis køre til Opel for at udlæse fejlkoderne, det kan du da selv :-D : http://www.opelpower.dk/fejlkoder.htm Det er godt nok på engelsk.
M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2002, 16:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
opel mekaniker >>

Hvor længe lagre den en fejlkode, hvis jeg nu kørte ud til opel kan de så godt få techen til at læse en fejlkode ud når det er et par dage siden at den fik et "flip"?
For øvrigt er det tændningsbanken kommet tilbage, så den slange fra map censor og ned til motoren kan ikke have haft hele skylden for tændningsbanken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 17:41 
Jeg mener den lagre den indtil du har startet den 20 gange og problemet ikke har vis sig igen.. er tændnings banken den samme eller mindre end før...


Top
  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 23:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
Hej opel mekaniker!


Jeg er næsten sikker på, at jeg har fået løsningen til tændningsbanken og tomgangs problemet.
Det ser ud til at der kan trænge fugt ind til stikkene i motorrummet som så kan forårsage dårlig forbindelse.
Jeg Har sprøjtet noget fugtfortrænger (pronto hedder det) ned i næsten alle stik, og udmiddelbart ser det ud til at virke - men hvor længe tør jeg ikke sige.:-|

Tror du at det kan lade sig gøre at skifte stikkene ud?

Desværre ser fugt problemet ud til at være en generel fejl i SI modellen

Prøv evt. at se den side her: http://www.corsasport.dk/phpbb2/wiewtopic.php?t=125

Der har jeg også stillet spørgsmålet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2002, 18:55 
hvor mange stik drejer det sig om for der sidder en gummi ring med en farve på i alle multistikkene den kan skiftes i førsten omgang ellers fortsæt med fugtfortrænger


Top
  
 
Indlæg: 13 nov 2002, 22:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
Det drejer sig nok om 3 stik, men tror du ikke, at man kan skifte stikkene helt?:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2002, 21:11 
det er et helt lednings net så og vis man kunne ville det være unødvendigt..


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 16:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
OK, så må jeg jo blive ved med fugtfortrænger - og evt. skifte gummi pakningerne


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team