JAKE skrev:
Morten VJ skrev:
JAKE skrev:
lqs skrev:
tror V-POWER benzinen har samme oktan tal her i DK. som i TYSKLAND =100!! det LASSE skriver om hurtigere spoll op tid og hurtig forbrænding modsiger i mine øjne hinanden! MVH. søren
Nå men så må du jo lige forklare hvorfor de to ting nødvendigvis modsiger hinanden...?
Så skulle den danske v-power 95 være en 100 oktan?
V-power = 100 oktan forklaring udbedes, da det har jeg ikke oplevet
Det burde være rimeligt simpelt. En hurtig forbrænding er overstået noget før at udstødnings ventilen åbner, end en langsom.
Dermed har motoren mere tid til at optage varmen fra forbrændingen, og dette betyder mindre volumen af udstødnings gasser til at drive turboen, og derfor burde turboen reagere langsommere.
Hvis man leder efter en hurtig forbrænding sa skal man prøve 92 oktan, istedet for 98 oktan, da 92 oktan er lettere at selvantænde (tændingsbanken)

Optage varmen fra forbrændingen? mindre volumen af udstødninggasser til at drive turboen? HVA SNAKKER DU OM? varmen er da bedst at ha i turboen derfor kører mand uden vand på! hvor forsvinder volumen da hen! kører du med ekstern uds.?
Sent svar, og der er mange andre besvarelser på dette spørgsmål.
Men fakta er at varm luft fylder mere end kold luft, og det har noget med forbrændingshastigeheden, at gøre. Ja jeg kører med en ekstern udstødning, og det hedder en udstødningsmanifold.
Derudover ville jeg meget gerne have en vandkølet turbo, da denne ikke har nogen indvirken på udstødnings gassens temperatur.
Jeg går ud frra at du kører uden intercooler ud fra dine teorier om luft ind 0 luft ud , og temperaturen på luften ikke har indflydelse på volumen, og dermed massen.
Motoren lever af massen, og turboens turbine side lever af volumen.
Lav selv dine konklusioner.
Morten
http://www.volvo200klub.dk/index.html