Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Jeg er mekaniker ved opel i herning jeg kender det godt fra mange kollegaer vis ikke techen kan finde en fejl eller en kode giver de hurtigt op en meget lallet holdning efter min mening men det må være en mangel på viden inden for faget der er årsagen en styrebox er utrolig nem at måle ud vis blot du har et osyllescope og det har alle autoiserede værksteder i dag vis blot de havde startet med at måle den ud var i noget meget langt på blot 20 min. og fejlen var lokaliseret i løbet af en halv time max.. og kunne også have været udbederet på en halv time og du kunne have været sparet for en masse bøvl..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Hej!

Nu tror jeg sku' at jeg har fået corsa'en lavet så den er iorden :-D.. ihvertfald indtil videre:-|

Det ser ud til at der var sat en FORKERT slange fra den der MAP sensor og ned på motoren. :-/

Den slange der var sat på, var en plastic slange, der kunne trække sig sammen hvilket bevirket at der så gik "kuk" i hele systemet! :´-(

Plastic slangen satte opel værkstedet på engang i sommers, da den gamle var blevet lidt råden.

Ham der har kigget på bilen denne gang siger, at det virker ikke særlig gennemtænkt at sætte en plastic slange på der..

det var jo fedt at høre men det var ikke nemt at lave over nettet...

Junior Medlem

Hej !

Nej det var det ikke, men jeg takker alligevel mange gange for hjælpen!!.
:-)

Hej Christian.

Lækker historie da jeg har fulgt med i dit problem og lækkert at høre at du har fået bilen iorden nu :-)

Jeg kigger som regel med når det er en Opel det drejer sig om da jeg selv køre Opel hi-hi..

Og til opel mekaniker !!
Hvis du brænder efter at hjælpe folk som køre Opel så er meget velkommen på .http://www.OpelPower.dk da der tit er nogle på forumet der har lidt knas med deres kære Opel.

Jo tak jamen jeg vil da lige kigge forbi i ny og næ..

Junior Medlem

Hej!

Ja det var fa'me godt at få bilen iorden..:-) håber bare at det bliver ved..

Men sig mig lige hvor meget styre den MAP sensor egentlig, kan det passe, at den også styre tomgang og sådan noget?

Ja lige i det du tager gassen af der opstår der et voldsomt undertryk i manifolden som MAP-censor går ind og føler på...

Junior Medlem

Hej opel mekaniker!

Aha, det vil sige at hvis bilen er lidt urolig i tomgang engang imellem, kan det godt være at jeg burde skifte MAP sensoren måske. Men hva'så med tomgangsregulatoren?

nej det har ikke noget med map-censoren at gøre det er kun vis den går i stå eller falder langt ned i tomgang når du slipper gassen det kan være tomgangsregulatoren..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time