Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 09:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Henrik er det den som megasquirt har lavet tegninger til.
MVH Finn.



Det er et lign. design som det Phil har lavet. Der er ændret nogle småting.

Hvorfor?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 19:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ren og skær nysgerrighed. :D Dvs. at man selv skal justere følsomhed.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 19:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ren og skær nysgerrighed. :D Dvs. at man selv skal justere følsomhed.
MVH Finn.


Det kan sagtens laves "automatisk", men det medfører IMO også en del ulemper.

PS: du spørger ikke af ren nysgerrighed....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 20:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Og ulemperne er vel forringet effekt, og økonomi + Huller i stemplerne hvis den ikke er følsom nok.
Det er kun et hjælpemiddel, og ikke oraklet fra Delphi, der har svarende på alt.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 20:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja der er nok ikke nogen der tør ligge hovedet på blokken.
NVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 20:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Giv mig 10 prøvemotorer og jeg kan få et automatisk indstilligligt system til at virke på netop den motorkonfiguration.
Ellers er det umuligt, da motorer støjer forskelligt.
Det er kun en hjælp til motorstyringen, når man har deffineret alle støjparametre, og huller i stemplerne. derefter kan man bruge sin bankesensor til at undgå huller, og tændingsbanken, inden for de begrænsninger kredsløbet giver. Som regel bliver det frakoblet ved høje omdrejninger over 4500 rpm.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 21:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er da lavet nogen der skal kører ved normal kørsel i ca. 5 min.Derefter kan den se hvis der kommer tændingsbanken.
MVH Finn.
PS har selv været med til at prøvekøre den.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 22:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det betvivler jeg ikke men så må de bruge både seler og livrem når de når unormal kørsel, med effekttab tilfølge,
Det bedste kredsløb er ørene, og højrefoden, en banke diode kn kun være en vejledning, og ikke vejen til maks effekt.
Sålænge man er klar over begrænsningerne så er der ingen fare.
SAAB kørte i mange år med en bankesensor til styring af deres APC, og var klar over begrænsningerne, Så der fr kører de idag med ion sensing, der er langt mere præcist.
Men til hjemme brug kan en bankesensir være guld værd hvis man har skruet op for stereoen, og er usikker på om den banker.
Jeg har selv tænkt på at bruge kredsløbet til at styre tædningen i na mode og lade APCen styre tryk siden, og totalt ignorere alle data jeg får efter 4500 rpm. og køre på den sikre side. DVS effekt, og øre.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 22:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den justere ikke tænding.Vi bruger den til at justere tændingskurve og benzin med.Det er squ svært at høre i en starlet ved ca 8500rpm.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 22:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror ikke der er nogen der lader deres bankekontrol være aktiv under kørsel.Ved at egon corolla der brugte de den kun til at justere den ind med.Den er alt for langsom til højtydende motor.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team