Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jun 2025, 12:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Så må man jo bare boycotte pisset så meget som muligt...
De har vel ikke råd til at IKKE få solgt deres benzin...
Dem af os der kan må vel benytte dsb den uges tid eller 2..
Også ellers køre flere sammen end normalt i en bil...
Ved godt at dsb er det sidste man skal sige til bil-folket, men hvis man gerne vil ha' priserne ned, kan jeg ikke se andre lovlige udveje...
Gider ikke stjæle.....

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Mht skiltning: Da mange af de gamle skilte ikke er designet til at have to tal før kommaet så kræver det udskiftning så det er korrekt at det er undervejs. Mht boykot: lidt urealistisk men du skal da være velkommen men min egen erfaring er at det i sidste ende er dyrere og meget mere besværligt med offentlig transport... Dette er selvfølgelig meget afhængig af hvor man bor og hvor meget tålmodighed man har... (I mit tilfælde er det for lidt!). På et eller andet tidspunkt vil presset måske blive stort nok men det vil ikke blive olieselskaberne der skal give efter men derimod regeringen... Ingen vil jo sælge en vare som aldrig vil kunne give overskud.

dagooz

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Jeg forstår godt folk forargelse overfor den voldsomme pris stigning som er forekommet. Dog er jeg som forhandler af Benzin meget uenig i manges synspunkter. Vi har gennem de sidste mange år haft svært ved at holde biksen kørende og de eneste muligheder der er. Er at lave en Stander tank uden butik eller udvide ens butik da man ellers bliver løbet over ende af de store selskaber. Da benzin krigen her på det sidste rigtigt blusede op og benzinen kom ned på 6,30, for mit vedkommende tabte vi penge da folk tankede, hvis de da ikke købte noget i butikken. Dette er udelukkende af den grund at man ønsker at beholde sine kunder og at det er for dyrt slet ikke at sælge noget.

Jeg har her på det seneste igen kunne nyde lidt profit af salg af benzin og diesel, dette nyder jeg godt selvfølgelig men hvis fortjenesten ikke var steget inden for kort tid ville vi skulle lukke og slukke, og det ville mange andre også. Og jeg synes ikke det kunne komme nogen forbrugere til gode kun at have OK og Shell (Q8) på det danske marked.

Men pointen i det hele er faktisk at hvis der skal laves om på priserne er det regeringen der skal gribe ind da man ikke kan leve af salg af benzin til de tidligere meget lave priser.

Alt dette er selvfølgelig min egen holdning og min egen situation taget i betragtning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time