Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jun 2025, 22:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2011, 12:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu har jeg aldrigt brugt den type tester med skriveren i, men jeg tænker man ville lægge alle kurverne på samme graf, eller har jeg misforstået noget?

De ser for ens ud til at du kan bruge det til at finde fejlen.

Som tændrørene ser ud, så start med at hive dem over højre skulder, det er trods alt en billig test.(og så skaldu nok have justeret lidt på blandingen hvis det næste set ser ligedan ud efter kort tid!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2011, 12:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Korrekt Henrik :) min far vidste ikke lige man kunne klikke den op så alle målinger var på samme kort :)

Men det her gav en ide til kompressionen i vært fald.

Rørene her HKS M40 de har kørt måske 2000kn de er fra sidste gang motoren kørte. Men ja har os overvejet at smide nogle billige test rør i til at starte den op på. Smider også en AEM Wideband sensor på så jeg kan se blandingen på dyret, men forstår stadig ikke helt hvad fejlen er på bilen lige pt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2011, 13:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
de hks iridum rør holder ikke til at få en fed blanding, de brænder af for et godt ord.
det kunne meget nemt være dem der er problemet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2011, 16:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
HKS tændrør...?

løber koldt ned af ryggen.

Har lige hjulpet en med at komme af med samme problem med bosch iridium fancy performance tændrør til 129kr/styk.

Vi byttede til std NGK rør ala plæneklipper, og nu kører bilen igen.

Min læring her: Billige tændrør ala plæneklipper er ofte bedre performance end performance rør, og ihvertfald SLET ikke så hyteriske for at blive mishandlet lidt.

Har set det så mange gange nu, så det nærmest er mere regel end undtagelse at de dyre rør fejler.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2011, 16:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hehe, ja det er jeg squ og set en del gange.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 20:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Nå så er ferien forbi :D Har desværre ik været ude ved bilen endnu, men fandt det her klip af motorens første start, det lyder som om den går på alle 6 i starten, dog er tændingen ik helt som den skal være som i kan høre, ved ik om det kan skyldes.. Der er desværre en masse EL pis på sådan en motor AFM sensore osv alt spiller jo ind desværre...

http://s776.photobucket.com/albums/yy41 ... G_2283.mp4


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2011, 20:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Såå blev jeg kørende :) tændrør og spole dejligt :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2011, 20:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det kostede så også lidt BLOD sved og tårer :-)

Btw, FUCK mand den Gtr32 trak

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2011, 17:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Ja hehe det må man sige føj da :wow: Fik da jord kontakt et par gange hehe :gnaek:


Ja når den lige vægnede så kom der godt skrald på, fik også en lille tur jøsses :gnaek:

Du må ha en GTR næste gang og en GT45 raket på :popcorn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2011, 18:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja, der var lidt turbo tøven, men AFR sagde også 10.0-1 når der skulle bygges ladetryk, men så skal je satme også lige love for den vågnede.

Tør det ikke, det koster en formue de RB26, nej så hellere en GTS32 med 2jzgte, :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team