Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 20:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2011, 21:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Ja hold kæft stål toppakninger kan være svære og se skader på!

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2011, 11:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 okt 2008, 14:54
Indlæg: 214
HenrikGM skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?

Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)

I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.

Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.


Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...


Ok, hvad er årsagen da så?


Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2011, 11:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?

Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)

I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.

Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.


Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...


Ok, hvad er årsagen da så?


Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.


Det kan man vel også kalde en "fejl 40" ??!?

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2011, 15:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 okt 2008, 14:54
Indlæg: 214
Gummispoiler skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
dinmor skrev:
HenrikGM skrev:
Termostaten er tjekket, og den vender rigtigt? Kan den udlufte?

Er trykekspansionsbeholderens låg iorden?(ret tryk)

I sjældne tilfælde er den kun læk v. bestemt stressforhold(temperatur) og bliver så tæt igen, MEN der hvor vandet siver(feks en indsugningskanal) der kan man se spor efter vandet i kanalen.

Toppakning på std biler går ikke i stykker inde for bilens levetid, medmindre der er tale om en kronisk fejl, eller fejl40.


Bob bob ikke. Nok ikke lige på den model, men det hænder da...


Ok, hvad er årsagen da så?


Forkert tilspænding af topstykke fra fabrikkens side af etc - gamle supra'er er glimrende eksempler på dette.


Det kan man vel også kalde en "fejl 40" ??!?


Ved ikke om man kan kalde det fejl40 når det er forkert når det forlader fabrikken :/ ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2011, 16:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Forkert proces fra fabrikken er seriefejl aka kronisk.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2011, 17:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så kan du jo relatere alle fejl til konstruktionsfejl, eller fejl 40!!

Det man må tage i betraktning er at fabrikkerne ikke konstruerer en evighedsmaskine, men forsøger at få en fornuftig levetid ud af deres produkter.
Og denne levetid er også styret af økonomiafdelingen.
Så hvis en toppakning typisk dør på samme sted efter 5 år eller 250 k.km.
Så er det en konstruktionsfejl?
Hvis den dør før er det en fejl 40?
Det første senarie ville jeg dømme som almindeligt slid, og ikke en konstruktionsfejl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team