Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jun 2025, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2011, 21:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ishes.aspx

Meget læsestof om netop dette. Som altid er der en masse detaljer der skal til for at få alt til at spille sammen i højere enhed.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2011, 21:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
boring til første overstørelse koster ca 300kr pr hul, så det er jo nok til at overkomme at få blokken honet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2011, 23:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
m power skrev:
boring til første overstørelse koster ca 300kr pr hul, så det er jo nok til at overkomme at få blokken honet


ja sålænge man kun har 4 pløkker er det jo ½ pris :tooth:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2011, 23:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
:shock:

Synes det er blevet lidt for teknisk nu :grin:

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2011, 23:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JerrilD skrev:
:shock:

Synes det er blevet lidt for teknisk nu :grin:


Spol tilbage til indlæg nr 2. :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2011, 00:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
HenrikGM skrev:
JerrilD skrev:
:shock:

Synes det er blevet lidt for teknisk nu :grin:


Spol tilbage til indlæg nr 2. :coffee:


nu bliver du krævende :D

Luske out


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2011, 11:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hehe ;)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2011, 20:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
I anden del af forummet omkring lejer bliver der lige nu snakket om indkørings olier for at slide cylindervæggen rigtigt til...

Gad vist om den honing de laver ikke er noget grovere, eller ihvertfald en del anderledes end det fabrikkerne laver siden der er behov for indkøringsprocedurer og indkøringsslid, olier uden additivering, etc.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2011, 20:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
HenrikGM skrev:
I anden del af forummet omkring lejer bliver der lige nu snakket om indkørings olier for at slide cylindervæggen rigtigt til...

Gad vist om den honing de laver ikke er noget grovere, eller ihvertfald en del anderledes end det fabrikkerne laver siden der er behov for indkøringsprocedurer og indkøringsslid, olier uden additivering, etc.


det er vel stadig noget med at finde det rette kompromis mellem makseffekt fra start og holdbarhed ??
det er meget almindeligt at køre en nyboret MC til på lidt "anderledes" olie end den der er anbefalet med den ene grund at den ikke vil lave max output før den har rendt en 2-3-5000 kilometer hvis den var blevet kørt til på den olie MC-fabrikanten anbefaler
omvendt så skal man heller ikke forvente 40000 på et sæt stempler hvorimod hvis de var blevet kørt med anbefalet olie havde de nok holdt 80000

men det er lidt ligesom religion :reading: tror jeg nok :wink:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2011, 23:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Overvejer lidt den flexhoner, men har kun en alm bosch boremaskine.

Som har et max omdrejningstal på 0-2600 omdrejninger.

Nogen der ved hvad sådan en alm batterimaskine tager af omdrejninger?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team