For ca 9 år siden havde jeg USA-autodele Odense / Kim Reimond til at tune min 454 V8 bådmotor. Han havde fået byttet om på startkransene på 2 generationer chevy. Nogle havde internt afballancerede krumtappe - andre eksternt. På bare 10 timers sejlads blev en ipresset plejl-pind rystet løs, så den tog en spån af cylindervæggen. Jeg havde mærket rystelser i båden ved drift og hørt tik-tik på et senere tidspunkt. Troede først, det var en hydraulisk ventilløfter, der var gået; men desværre en 1.5 mm fin fræset slids i en cylindervæg.
Den blev så boret ved Westspeed og en foring presset i. Kort tid efter revnede den pågældende cylinder -
Ih hvor har jeg sparet meget benzin efterfølgende

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe)

Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer