Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 18:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2008, 21:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
@JDJ: Ja jeg har osse set dem der på ebay. Ved ikke om du kender den Leyland 2100 der kører farmstock ved DTP? Der sidder 2 af den slags på, men da jeg snakkede med en fra teamet i sommers havde de ikke nogen måling på hverken tryktab eller køle-effekt. De cirkulerede blot alm vand fra en tank gennem dem. Det jeg havde planer om, var dog noget hjemmelavet. Døjer osse med plads, men havde en plan om at fjerne tanken, som ligger mellem motor og førerhus. Hvilken traktor skal du evt montere det på?

Bortset fra det, så ender det nu nok med en almindelig luft til luft intercooler og en forlængelse af hjelmen så der bliver plads.

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2008, 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Okay tror jeg vil prøve med en enklet og så en halv stor og køler, en tank med noget ekstra vand. Og vil nok i første omgang forsøge med en af de el-tandhjulspumper som de fleste bruger til at pumpe diesel frem med.

Hehe det skal på en af sammen mærke, bare lidt nyere (Valmet 905). Den har jo den dejlige motor som Volvo´erne mangler, men tilgengæld en meget svag gearkasse. Så håber at den kan holde. Den har kørt de sidste 7-8 år med ~200 på pto´en så lidt kan den da holde til.

Problemet er at motoren jo ligge langt fremme på den, så hvis der skal en ic i fronten, skal der både laves ny køler, og laves en del om ved vandpumpe osv for at få plads nok. I mellem motor og kabine er der jo tæt ved en meter hvor der ikke er andet end lidt luftfilter og batteri.

Tror jeg vil prøve at lave det her, og så evt låne noget måle grej ude ved Holm´erne for at se om det virker.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2008, 22:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Åh ja, sådan en 905'er har jeg haft mange hede fantasier om. Kunne godt se det sjove i at få den vejet ned i klasse 1, men ved ikke helt om det kan lade sig gøre. Og så er der jo rigtig nok det med bagenden på dem.
Men der kører da en rimelig heftig 705'er ude vest på, med IC i fronten.

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2008, 22:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Ja sidst jeg kørte træk med den for en 5-6 år siden kunne det godt følge med, men der er jo sket meget siden, så regner nu bare med at køre for hyggens skyld :) Den skal jo stadigt kunne køre med sprøjten.

Der er også lidt mere plads i fronten på sådan en 4 benet.

Det med klasse 1 kan man vist godt glemme, den vejer omkring 4200 kg uden vægt og med 16.9 hjul. Men hvis den får nogen ordenlige hjul på så er den jo også fin i klasse 2. Sidst den kørte træk, kørte den i kl 3 med tv hjul og godt med vægt på.
Der er vist et enkelt billede af den her
http://billeder.siljebjerggaard.dk/#2.22


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2008, 22:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Ja det bliver nok ikke nemt at skrælle 800 kg af den og samtidig få større hjul på... Men rigtigt, med 6,6 liter motor burde man jo have samme muligheder som de blå. Ved dog ikke med topstykke på sådan en Valmet, der har Forderne rigtig gode muligheder, men det kender du jo sikkert til hvis du kommer lidt ude hos Holm'erne

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2008, 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Nej har heller ingen idé om hvordan toppen er på den, men som sagt så skal det bare være for at køre lidt for hyggens skyld. Tror ikke det bliver godt at køre med trailer sprøjten hvis den kommer til at gå som Anders Holms :D

Men tror faktisk godt der kunne være gode muligheder i motoren, er rimeligt sikker på at en krumtap fra en 8200 kan komme til at passe i, så kunne det jo godt begynde at ligne noget :wink: Kan det ikke klemmes i en 810 sådan en motor?

Men ja kender da lidt til det. Har da brugt en del aftener/nætter med at skure i en gammel Ford, fordi det altid kommer lidt bag på ejeren at den skal være klar til dagen efter.
Billedet er taget natten mellem fredag og lørdag dagen inde Powerpull i Sdr Vissing. Jeg er ved at sætte manifold på :D
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2008, 18:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Haha, ja sådan skal det bare være... :)

Tror sgu ikke den motor passer i en Volvo, men det bliver nok heller ikke nemt at få lov at køre med alligevel.

Har også luret på den mulighed med at få 7,4 liter i 905'eren, men nu er det jo slut med de større motorer i standard klasserne.

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team