Sindal skrev:
intercooler bliver nok et problem, der der knab nok er plads til en normal køler i bilen (kig billedet)
men med lidt fuskeri skal man nok kunne få noget meget sjovt of af det.
nu skal jeg bare have fundet en trabant der er til at få synet standart i DK først, nogen her på forumet der har erfaringer med at hente biler fra tyskerland?
En
Protune vandkølet chargecooler til 1795 kr kunne måske være interessant når der nu ikke er plads til en alm IC
Sindal skrev:
Lige for at komme lidt tilbage på sporet her...
Den alternative motor skal gerne passe på de ophæng som den originale motor sidder på. der skal gerne moteres en 5 trins gearkasse, som godt kan give lidt problemer efter hvad jeg har læst mig til, men tysk er ikke lige min stærkeste side.
Kompressoren jeg har er en sc14 med en 5 tands rib-rem hjul på med elkobling.
og det originale topstykke har ind på den ene side og ud på den anden.
Det er vel ikke den 5 trins gearkasse der er kendt for at smide planeterne.. hvis det er den så kan den knapt holde til effekten fra en std motor.. i tilfælde det er den så skal du da stærkt overveje at sætte et custom differentiale i .. og gerne et med spær .
@ michael f
Findes Polomotoren i en Dieseludgave ~1.6L på samme blok som deres Benzin 1.6L??
Hvis den gør så ville en hybrid med Diesel bund (for dens stærkere krumtap, lejer og som du siger underspul) og 1,4L 16v topstykke...nogle smedet bamser der sænker Cr til omkring 8-8,5:1 samt ovenstående chargecooler og SC14 der er gearet til en 1.4 -1.6 bars boost vel være en interessant motor ... og så går jeg udfra at gearkassen fra Dieslen ... hvis den altså findes i polo'en.. har en noget forstærket gearkasse