Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 10:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Sindal skrev:
intercooler bliver nok et problem, der der knab nok er plads til en normal køler i bilen (kig billedet)
men med lidt fuskeri skal man nok kunne få noget meget sjovt of af det.

nu skal jeg bare have fundet en trabant der er til at få synet standart i DK først, nogen her på forumet der har erfaringer med at hente biler fra tyskerland?

En Protune vandkølet chargecooler til 1795 kr kunne måske være interessant når der nu ikke er plads til en alm IC

Sindal skrev:
Lige for at komme lidt tilbage på sporet her...
Den alternative motor skal gerne passe på de ophæng som den originale motor sidder på. der skal gerne moteres en 5 trins gearkasse, som godt kan give lidt problemer efter hvad jeg har læst mig til, men tysk er ikke lige min stærkeste side.
Kompressoren jeg har er en sc14 med en 5 tands rib-rem hjul på med elkobling.
og det originale topstykke har ind på den ene side og ud på den anden.


Det er vel ikke den 5 trins gearkasse der er kendt for at smide planeterne.. hvis det er den så kan den knapt holde til effekten fra en std motor.. i tilfælde det er den så skal du da stærkt overveje at sætte et custom differentiale i .. og gerne et med spær .

@ michael f

Findes Polomotoren i en Dieseludgave ~1.6L på samme blok som deres Benzin 1.6L??

Hvis den gør så ville en hybrid med Diesel bund (for dens stærkere krumtap, lejer og som du siger underspul) og 1,4L 16v topstykke...nogle smedet bamser der sænker Cr til omkring 8-8,5:1 samt ovenstående chargecooler og SC14 der er gearet til en 1.4 -1.6 bars boost vel være en interessant motor ... og så går jeg udfra at gearkassen fra Dieslen ... hvis den altså findes i polo'en.. har en noget forstærket gearkasse


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 23:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
AE86:

polo motoren er lavet som en diesel, 1.4 svjh.. men jeg er ret overbevist om det er samme type blok som 1.3 benziner, så reelt kunne den jo nok godt lægges i.. men faktisk hørte jeg igår at den polo 1.4 16v, på sug med TVM spjælde og AEM styring er til salg for noget der ligner 30k.. den er lavet af en cylinder mand og skulle være god for en 160-170hk..

motoren ligger i en polo g40, som jeg næsten vil tro følger med i handlen.. jeg kan lige prøve at hører min kammerat, det var ham der havde hørt den var til salg..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team