Saab-Daniel skrev:Finn T Pedersen skrev:Den lader fint igen efter den har fået nye kuglelejer.
Hvor er det muligt at købe lejer til sådan en lader (eller andre ladere)...
Daniel.
www.turbomotor.dk har dem
Redaktør: Moderatorer
Saab-Daniel skrev:Finn T Pedersen skrev:Den lader fint igen efter den har fået nye kuglelejer.
Hvor er det muligt at købe lejer til sådan en lader (eller andre ladere)...
Daniel.
Finn T Pedersen skrev:[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..
HenrikGM skrev:Finn T Pedersen skrev:[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..
90 x 1,65 = 148,5.
Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
HenrikGM skrev:Finn T Pedersen skrev:[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..
90 x 1,65 = 148,5.
Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
Finn T Pedersen skrev:HenrikGM skrev:Finn T Pedersen skrev:[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..
90 x 1,65 = 148,5.
Ved ikke om du mener at den tommelfinger regel ikke dur, eller jeg lyver om tryk og, om hvad der er lavet ved motor ?
Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.
RollaGTi skrev:Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.
haha, ved nu ikke om alarmklokkerne skal ringe. Jeg ville ikke klage
Men ja, valget af turbostørrelse har vel også noget og sige ?!
HenrikGM skrev:Finn T Pedersen skrev:HenrikGM skrev:Finn T Pedersen skrev:[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..
90 x 1,65 = 148,5.
Ved ikke om du mener at den tommelfinger regel ikke dur, eller jeg lyver om tryk og, om hvad der er lavet ved motor ?
Det jeg mener er at det er ekstremt sjældent at den tommelfingerregel overskrides med mange %.
Jeg ville tjekke om manometeret viser rigtigt....![]()
Du skriver at motoren laver 90hk v. 1bar(atmosfæretryk, selvf.)
Du stopper nu 65% mere luft i motoren, og pludseligt laver den mere end +100% (af NA ydelse) mere effekt.
Enten viser manometeret forkert, rullefeltet forkert, ellers passer de 90NA HK ikke. Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.
Finn T Pedersen skrev:De 90 NA hk, tror jeg ikke toyota lyver om..
De 0,65 bar viser både manometer og megasquirt.
Ved ikke om rullefelt viser forkert.