Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 okt 2007, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Saab-Daniel skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Den lader fint igen efter den har fået nye kuglelejer.


Hvor er det muligt at købe lejer til sådan en lader (eller andre ladere)...
Daniel.


www.turbomotor.dk har dem


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2007, 20:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn T Pedersen skrev:
[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..



90 x 1,65 = 148,5.

Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
:wow:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2007, 21:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:
[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..



90 x 1,65 = 148,5.

Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
:wow:


Ja den tommelfinger regel plejer passe meget godt, hvis man vælger en passende turbo, dog ikke i dette tilfælde, hvad der gør forskellen her, har jeg ikke rigtig nogen forklaring på.Det er som skrevet en standard motor, kun sænket kompression.
Måske udformning af indsugningsmanifol, tror der er godt flow i den, til en vis grænse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 16:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
De 40 HK har du taget fra din gamle bil. Den har nemlig kun 105 hk nu ved 0.6 bar. Skulle have 140-150 hk hvis man regner lidt frem og tilbage ud fra måling med 1.2 bar... Narrøv :grr: :ha:

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 18:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:
[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..



90 x 1,65 = 148,5.

Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
:wow:


Ved ikke om du mener at den tommelfinger regel ikke dur, eller jeg lyver om tryk og, om hvad der er lavet ved motor ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 19:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn T Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:
[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..



90 x 1,65 = 148,5.

Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
:wow:


Ved ikke om du mener at den tommelfinger regel ikke dur, eller jeg lyver om tryk og, om hvad der er lavet ved motor ?


Det jeg mener er at det er ekstremt sjældent at den tommelfingerregel overskrides med mange %.
Jeg ville tjekke om manometeret viser rigtigt.... :wink:

Du skriver at motoren laver 90hk v. 1bar(atmosfæretryk, selvf.)
Du stopper nu 65% mere luft i motoren, og pludseligt laver den mere end +100% (af NA ydelse) mere effekt.

Enten viser manometeret forkert, rullefeltet forkert, ellers passer de 90NA HK ikke. Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Citat:
Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.


haha, ved nu ikke om alarmklokkerne skal ringe. Jeg ville ikke klage :)

Men ja, valget af turbostørrelse har vel også noget og sige ?!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
RollaGTi skrev:
Citat:
Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.


haha, ved nu ikke om alarmklokkerne skal ringe. Jeg ville ikke klage :)

Men ja, valget af turbostørrelse har vel også noget og sige ?!


Man skal ihvertfald undre sig!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:
[Ja det er en "kineser" GT28R, er meget tilfreds med den, den laver 187 hk ved 0,65 bar på min standard 5efe(90hk), kun sænket kompression..



90 x 1,65 = 148,5.

Der er lige kommet hoppende små 40hk mere under hjelmen ved at sænke kompressionen...
:wow:


Ved ikke om du mener at den tommelfinger regel ikke dur, eller jeg lyver om tryk og, om hvad der er lavet ved motor ?


Det jeg mener er at det er ekstremt sjældent at den tommelfingerregel overskrides med mange %.
Jeg ville tjekke om manometeret viser rigtigt.... :wink:

Du skriver at motoren laver 90hk v. 1bar(atmosfæretryk, selvf.)
Du stopper nu 65% mere luft i motoren, og pludseligt laver den mere end +100% (af NA ydelse) mere effekt.

Enten viser manometeret forkert, rullefeltet forkert, ellers passer de 90NA HK ikke. Jeg siger ikke du lyver, men der er noget der skal få alarmklokkerne til at ringe når en motor mere end fordobler sin effekt ved 65% mere tryk end NA. Især når eneste mod er sænket komp.


De 90 NA hk, tror jeg ikke toyota lyver om..
De 0,65 bar viser både manometer og megasquirt.
Ved ikke om rullefelt viser forkert.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Finn T Pedersen skrev:
De 90 NA hk, tror jeg ikke toyota lyver om..
De 0,65 bar viser både manometer og megasquirt.
Ved ikke om rullefelt viser forkert.


Tror nu ik feltet viste forkert, for med mine 105 hk kan jeg køre 200 i tophastighed på GPSen. En bekendt har 2 HK og 3 nm mindre end mig og han kan også rende 200 på GPSen. Begge er starlettere, og kun min er målt hos Otto. Og det er IKKE særlig tit Otto laver fejl på rullerne, efter min overbevisning... I øvrigt er den bekendts starlet med samme STANDARD motor som Finns. Yder 13 hk mere end opgivet, på standard setup.

Nu er der ændret på udstødnings manifold, kat er fjernet, 2" eller 2.5" udstødning og med en stor turbo der ik laver det store modtryk, PLUS at den køre med MS, så den for hvad den skal have og ikke mere, og ik lige som en toyota motorstyring der giver 5% benzin udover hvad en motor MAX kan trække...
Det er markante forbedringere allerede. Og når en standard motor yder 13 hk mere end opgivet, så er Finns motor faktisk kun 12 HK fra 189 hk. (103+12= 115 x 1.65 = 189) Hvilken i min verden faktisk godt kan opnåes ved de ændringere i udstødnings systemet som der er lavet, plus en motorstyring der giver en mere rigtig blanding...

Det er min bedste overbevisning. Og indtil der kommer et andet men godt bud på banen så bliver jeg her...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team