Finn T Pedersen skrev:
De 90 NA hk, tror jeg ikke toyota lyver om..
De 0,65 bar viser både manometer og megasquirt.
Ved ikke om rullefelt viser forkert.
Tror nu ik feltet viste forkert, for med mine 105 hk kan jeg køre 200 i tophastighed på GPSen. En bekendt har 2 HK og 3 nm mindre end mig og han kan også rende 200 på GPSen. Begge er starlettere, og kun min er målt hos Otto. Og det er IKKE særlig tit Otto laver fejl på rullerne, efter min overbevisning... I øvrigt er den bekendts starlet med samme STANDARD motor som Finns. Yder 13 hk mere end opgivet, på standard setup.
Nu er der ændret på udstødnings manifold, kat er fjernet, 2" eller 2.5" udstødning og med en stor turbo der ik laver det store modtryk, PLUS at den køre med MS, så den for hvad den skal have og ikke mere, og ik lige som en toyota motorstyring der giver 5% benzin udover hvad en motor MAX kan trække...
Det er markante forbedringere allerede. Og når en standard motor yder 13 hk mere end opgivet, så er Finns motor faktisk kun 12 HK fra 189 hk. (103+12= 115 x 1.65 = 189) Hvilken i min verden faktisk godt kan opnåes ved de ændringere i udstødnings systemet som der er lavet, plus en motorstyring der giver en mere rigtig blanding...
Det er min bedste overbevisning. Og indtil der kommer et andet men godt bud på banen så bliver jeg her...