Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 18:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Westmus skrev:
Hvad tryk havde den egenligt med varm olie før problemet opstod? Det kunne måske også hjælpe på fejlfindingen at vide om den er meget eller kun lidt ved siden af hvad Mazda foreskriver som normalt. :)

Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?


jeg skal straks lægge alle informationerne på bordet, så jeg ikke bliver anklaget for ikke at ha' været i mexico... eller.... nåh nej :lol:

Mazdas specificere 3-4 bar ved 3000rpm med varm motor.

Min motor giver følgende:
Kold motor:
3-4 bar i tomgang
Varm motor:
1,8 bar ved 3000 rpm
0,2-0,6 bar i tomgang

Oliepumpen har sugerør ned i bundkarret, samlingen er pakket med flydende permatex. Oliepumpen er også pakket med flydende parmatex.


Så er der åbent for yderligere forslag!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 20:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
klyfax skrev:
Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie.


Så er jeg ikke alene i verden :up:

klyfax skrev:
Hvor måler du i øvrigt olietrykket?

Udtaget sidder i oliekanalen i motoren lige efter filteret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2007, 11:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hehe, så måler vi samme sted...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2007, 11:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Lerup skrev:
Så er der åbent for yderligere forslag!

Jamen det er jo ikke let hvis alt allerede er tjækket i hoved og rø... Hvis turbo er ok og bunden er målt igennem ..hm er der noget i toppen der kunne tænkes at lukke for meget olie igennem, ala knastlejer eller noget? Ja siger med det samme at jeg altså ikke aner hvordan smøringen ser ud på sådan et dyr. Det er bare ren brainstorming! :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2007, 23:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
er dit måle værktøj til olie iorden ?

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 19:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Jeg har haft to forskellige ure med tilhørende sendere monteret + den originale trykkontakt, og de er 100% enige om olietrykkets tilstand :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lerup skrev:
Jeg har haft to forskellige ure med tilhørende sendere monteret + den originale trykkontakt, og de er 100% enige om olietrykkets tilstand :(

Prøv en ganske alm. mekanisk måler, en af god kvalitet lyver ikke, grundet manglende spænding.
Elektriske målerer er notorisk upræsise, og kan kun bruget som et finger pej om at der er noget galt.
MEN DET HÆNGER MEGET PÅ HVILKEN SPÆNDING AT DE FÅR.
oG I TOMGANG VED VARM MOTOR, ER DEN LAV.

fUCK CAPSLOCK :grr:


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 19:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
God pointe! Det vil jeg snarest muligt undersøge :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 19:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
... hmmm... men spændingen har vel ingen indflydelse på den originale "idiot light"? Lægger den ikke bare til stel hvis trykket er for lavt? Det mener jeg...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 20:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lerup skrev:
... hmmm... men spændingen har vel ingen indflydelse på den originale "idiot light"? Lægger den ikke bare til stel hvis trykket er for lavt? Det mener jeg...

Det er helt korrekt, men uden et diagram af opkoblingen er det umuligt at udelukke, om der er en anden kreds der gerne vil trække stel igennem denne kreds. strøm finder de mest underlige veje.
Fra en der har opgivet at finde ud af hvorfor ladelampen gløder svagt i mørke.
Og nu er en olietryks kontakt ikke det mest presise instrument.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team