Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 20:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Vil også skyde på ovale stempler. Og hvorfor kan man ikke få ovale stempler? Hvis din cyl er oval, så kan det kun skyldes slid, skabt af ovale stempler, eller varme som så for cyl oval, men så burde du stadige for stemplerne ned lige meget hvor mange grader du drejer dem...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

CorsaGSI skrev:
Havneren skrev:
CorsaGSI skrev:

Jeg kan så sige, at jeg i øjeblikke arbejder på at få cylinderne målt op. Jeg kan så også afsløre, at man ved at dreje stemplet 90 grader ikke kan få det ned i alle cylinderne. Det siger da et eller andet om, at de huller ikke er boret helt runde!

Mvh.

Hehe... Hvis man nu lige tænker sig lidt om så siger det jo mere end som så.
Hvis det er tilfældet det du siger der betyder det jo at stemplerne OGSÅ er ovale.

V/h Chr

Det er da noget vrøvl! Stemplerne ændrer da ikke form eller bliver ovale af at blive drejet 90 grader! Hvis stempler passer ned i cylinderen på normal vis for så derefter ikke at passe ned i hullet, når stemplet bliver drejet 90 grader, så er det da kun cylinderen du kan sige noget om!

Ps. Ja, stempelkraven er sikkert oval...ligesom den er konisk og har en helt kompleks geometri. Men derfor skal det da passe ned i cylinderen lige meget hvilken retning det vender!

Altså - Hvis det kun var den ene del der var oval så skulle du jo kunne få stemplet i cylinderen lige meget hvordan du vender det.

I det øjeblik du ikke kan få stemplet i cylinderen når du vender det 90 grader så skal BÅDE cylinder og stempel jo være ovelt.

SÅ... Det er helt rigtigt hvad du siger at cylinderen så må være oval - MEN det må stæmplet jo altså så også være.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: København
Havneren skrev:

Altså - Hvis det kun var den ene del der var oval så skulle du jo kunne få stemplet i cylinderen lige meget hvordan du vender det.

I det øjeblik du ikke kan få stemplet i cylinderen når du vender det 90 grader så skal BÅDE cylinder og stempel jo være ovelt.

SÅ... Det er helt rigtigt hvad du siger at cylinderen så må være oval - MEN det må stæmplet jo altså så også være.

V/h Chr

Som skrevet før har kraven på et stempel en ganske kompleks geometri, så ja, i et eller andet omfang er den "oval", "konisk" osv.

Men hvis stemplet IKKE kan komme i cylinderen ved at vende stemplet 90 grader, så ER cylinderen IKKE cylindrisk/cirkulær, men oval. Og så vidt jeg ved, så skal en cyilnder vel være 100% rund?

Mvh.

Titel:
Mester Medlem

CorsaGSI skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Som skrevet før har kraven på et stempel en ganske kompleks geometri, så ja, i et eller andet omfang er den "oval", "konisk" osv.

Men hvis stemplet IKKE kan komme i cylinderen ved at vende stemplet 90 grader, så ER cylinderen IKKE cylindrisk/cirkulær, men oval. Og så vidt jeg ved, så skal en cyilnder vel være 100% rund?

Mvh.

Korrekt...

Jeg må dog tilstå at det kommer MEGET bag på mig hvis dit stempet er ovalt og især så ovelt så det spille en afgørende rolle når du forsøger at få det i cylinderen som du siger der - Det virker meget mærkeligt på mig...

Noget andet der virker meget mærkeligt på mig er den måde (De mønsker) der er nederst på størtet på de stempler. Jeg forstår godt Henriks bekymringer i forhold til krydspinden. Aligevel forekommer det mig at der er noget omkring de stempler der er en dog meget mystisk.

Hvilket mærke er det og hvor har du handlet henne?

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Vender stempel rigtig på plejlstand...
Ser ud som om den er blevet tvunget hårdt imod cyl. væg...
MVh Finn

Titel:
Mester Medlem

Ja... Det gør det.

Og hvis man bemærker mønsteret på slidet viner det om at der er foregået noget meget mystisk. Egentligt er jeg mest tilbøjlig til at sige at det vidner om at stemplerne er/har været skæve.

V/h Chr

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: København
Ja, stemplet vender rigtigt på plejlstangen. Det er helt som specificeret fra fabrikanten af stemplerne.

Det er Wiseco smedet stempler.

Titel:
Mester Medlem

Der må være noget andet galt, nægter tror du har fået 4 skæve stempler fra det firma....
MVh Finn

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad hvis du tager ringene af og montere stemplet i cylinderen på hovedet er det så stadigt umuligt (vil udelukke det KUN er skørtet der er ude af form)...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Nyt Medlem

sådan som jeg ser det er der 5 mulige grunde til de ridser og stemplerne har kun med den ene at gøre
1. for stor boring stemplerne rasler rundt i hullet og ødelægger oliefilmen larmer meget når den er kold toppen af stemplerne rammer cylinderen hvergang de vender kan afgøres af om der mangler sod på halvdelen af stykket over øverste stempel ring (det ser sådan ud på billederne men er svært at afgøre uden flere billeder )

2 for meget benzin oliefilmen er skyllet væk med ridser tilfølge og stempelstøj på grund at stemplerne er blevet slidt mindre du siger selv at ridserne er værst på indsugningssiden ( hvis du har den gamle motorolie så få lavet en olieanalyse det skulle afgøre det)

3 stempelringene er forkert størrelse eller vender forkert eller byttet nr. 1 og nr.2 ring tegn højt olieforbrug og underkompression (chek ringgab og topmærker på stempelringene)

4 ventilerne rammer stemplerne eller stemplerne rammer topstykke eller pakning igen ødelagt oliefilm (kan ses på toppen af stemplerne eller topstykke ingen sod og mærker) det er temelig usandsynlig at nogen vil køre tusind km. med det da det larmer af h. til men der er jo nogen hvor man kun kan høre musikken og ikke motoren

5 front/svinghjulsmærker er lavet forkert fra fabrikken kontroller om stempelpinden er forsat til samme side som på std. stemplerne normalt smal side til trykside
PS du kan ikke bruge en trepunktmicrometer til at måle cylindre med da de ikke kan måle ovalitet det skal være en topunkt.

MVH. IB.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time