CorsaGSI skrev:
Havneren skrev:
Altså - Hvis det kun var den ene del der var oval så skulle du jo kunne få stemplet i cylinderen lige meget hvordan du vender det.
I det øjeblik du ikke kan få stemplet i cylinderen når du vender det 90 grader så skal BÅDE cylinder og stempel jo være ovelt.
SÅ... Det er helt rigtigt hvad du siger at cylinderen så må være oval - MEN det må stæmplet jo altså så også være.
V/h Chr
Som skrevet før har kraven på et stempel en ganske kompleks geometri, så ja, i et eller andet omfang er den "oval", "konisk" osv.
Men hvis stemplet IKKE kan komme i cylinderen ved at vende stemplet 90 grader, så ER cylinderen IKKE cylindrisk/cirkulær, men oval. Og så vidt jeg ved, så skal en cyilnder vel være 100% rund?
Mvh.
Korrekt...
Jeg må dog tilstå at det kommer MEGET bag på mig hvis dit stempet er ovalt og især så ovelt så det spille en afgørende rolle når du forsøger at få det i cylinderen som du siger der - Det virker meget mærkeligt på mig...
Noget andet der virker meget mærkeligt på mig er den måde (De mønsker) der er nederst på størtet på de stempler. Jeg forstår godt Henriks bekymringer i forhold til krydspinden. Aligevel forekommer det mig at der er noget omkring de stempler der er en dog meget mystisk.
Hvilket mærke er det og hvor har du handlet henne?
V/h Chr