HenrikGM skrev:
Man kan jo så fundere lidt over hvordan tabet i transmissionen reelt er målt.
Hvis det er målt v. nedrulning på felt, så trækker rullerne jo transmissionen, men på den stik modsatte tandflanke. Kan man så regne med tabet, eller?
Man kan måske endda argumentere for at effektopgivelsen er mest relevant på hjulene. Eller....
Sjovt emne

Henrik, det skal vi heller ikke, men du sige direkte længden på akslen intet betyder og det er ikke sandt. Du svare jo selv på, hvorfor det ikke er sandt.
Jeg er helt enig i, at tabet er tættere på nul end et rimeligt tab, hvad det så end er
Det med effekt på hjulene er mere relevant, da det jo er det, som man kan lægge i asfalten.
Men igen, skal vi have noget at sammenligne med, hvad jeg har opfattelsen af, er meget vigtigt for nogen.
Er rullefeltet et inerti felt, måler man jo bare, hvor hurtigt man kan accelerere massen(rullerne) og ud fra det kan man beregne, hvor meget kraft der bliver tilført.
Køre man i første gear, kan man accelerer rullerne hurtigere end hvis man køre i femte gear.
Ergo har man mere moment til rådighed i første gear end i femte, men man har ikke mere effekt og det er vel det programmet prøver at tage højde for, som Christian siger, det er en tilnærmet værdi.
Nu når vi er inde på det med effekt måling, har jeg besluttet mig at se ind til det med korrektion faktoren ud fra en tidligere diskussion her på PP.
Jeg har et termometer, som har en nøjagtighed på ±[0.20% + 0.3°C] så det må være godt nok, jeg skal så bruge et barometer og før jeg fare til at købe et hos den lokale isenkræmmer, vil jeg bare lige høre, hvad I andre bruger og hvor det kan købes.
Om det skulle havde været i en tråd for sig, må moderatorerne afgøre.
Bemmer