luske skrev:
hehe henrik
der jo nok nogen der mener det er en fuskløsning , men det kan faktisk holde til mere end man lige tror , på min tidligere arbejdsplads blev det brugt hvis en maskine brækkede ned midt om natten og man ikke havde fx en nyt/renoveret vinkel gear eller lignende på lager så var det bare igang med nye lejer og folie så den ikke stod stille for længe og nogle gange glemte man lige at fortælle den næste holdleder at man havde nødrepareret en del , og så kørte den bare videre til der var noget andet der brækkede sig (uden at det var reperationens skyld
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) det skal lige sige at det er trykkerimaskiner (som kører 24/7/365) jeg har arbejdet med
MVfuskerH Luske
Der er pokker til forskel på driftsformen og rådigheden der skal være tilstede. En presset rådighed(feks trykkeri) kan retfærdiggøre at man SVEJSER et leje fast for at blive færdig.
Omvendt, så duer fusk bare SLET IKKE hvis du skal opnå +75.000 timers levetid på et rulle/kugleleje.
Dette er naturligvist to ekstremer til hver sin side, men en interessant betragtning er at eftermonterede kuglelejers levetid typisk ligger under 5% af den reelt opnåelige.
Men 5% kan godt være "tilstrækkeligt", så derfor kan der være fornuft i at tæve et leje i, blot man erkender at levetiden er derefter.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!