Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 21:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
DorkVonWaterfall skrev:
det har jeg såmænd heller ikke, men der er squ forskel på den måde man skriver på...

man behøver jo ikke ligefrem formulere sig som om alle andre mennesker i hele verdenen er idioter..... :roll:

Enig, men må ærligt skrive at jeg heller vil henvende mig til en med erfaring fremfor teknisk viden. Det ultima er jo en med hjernedødt meget erfaring (en mand på 60 der starte med sin knallert og endte med at lave en F1 motor (2.3 liter, sug, 600 hk, 20000 rpms)) og med en generalt teknisk viden, eller en allround viden...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Vi har diskuteret det tidligere, hvordan forummet må og skal bruges. Folk har under disse/denne diskusion(er) haft rig mulighed for at blive hørt. Diskusionen er som sådan uddabateret tidligere. Det giver absolut ingen mening at begynde på det igen.

Den generalle holdning dengang var, at folk skal have lov til, at diskutere tingene som de ønsker. At nogle kaster sig ud i en mere teknisk side af et emne er altså helt op til dem selv. Nogle syntes det er spændende og andre ikke. Det skal være plads til alle og alle indlæg som er skrevet med en fornuftig hensigt. Det var hvad man blev enige om dengang så lad nu det ligge.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Diskutionen forsættes nu et andet sted.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16238

Håber dog at mikRST fik svar på sit spørgsmål. Ellers må du jo bare komme igen :D

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

:idea: ehh for lige at komme tilbage til mandens problem

hvor meget for stort er hullet til lejet ? hvis det kun drejer sig om 18-25 hunderedele af en mm kan man vel shimme det op (ved ikke om det er det rette udtryk :oops: ) med noget stålfolie , det brugte vi da af og til på en tidligere arbejdsplads . Det fåes som regel i ruller i 30mm bredde eller mere og så i forskellige tykkelser

prøv at montere et nyt leje og se om du kan få et 0.15 eller 0.10 søgerblad ned ved siden af lejet , kan du få et større end 0.25 blad i ville jeg nok ikke bruge folieløsningen da der er fare for at hullet er slidt for meget offcenter

håber du kan bruge det til noget , og håber ikke jeg bliver sablet for at være en fusker :D

MVH Luske

Titel:
Moderator

luske skrev:
:håber du kan bruge det til noget , og håber ikke jeg bliver sablet for at være en fusker :D

MVH Luske

"Den håndværker som ej kan fuske er en slet håndværker"
Vise ord.

Man skal blot huske at fusk ofte ikke helt holder så længe, men ofte er billig, og ofte kun på kort sigt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
luske skrev:
:håber du kan bruge det til noget , og håber ikke jeg bliver sablet for at være en fusker :D

MVH Luske

"Den håndværker som ej kan fuske er en slet håndværker"
Vise ord.

Man skal blot huske at fusk ofte ikke helt holder så længe, men ofte er billig, og ofte kun på kort sigt.

Hver sin erfaring... Og hver sin fortolking af fusk...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hehe henrik

der jo nok nogen der mener det er en fuskløsning , men det kan faktisk holde til mere end man lige tror , på min tidligere arbejdsplads blev det brugt hvis en maskine brækkede ned midt om natten og man ikke havde fx en nyt/renoveret vinkel gear eller lignende på lager så var det bare igang med nye lejer og folie så den ikke stod stille for længe og nogle gange glemte man lige at fortælle den næste holdleder at man havde nødrepareret en del , og så kørte den bare videre til der var noget andet der brækkede sig (uden at det var reperationens skyld :D ) det skal lige sige at det er trykkerimaskiner (som kører 24/7/365) jeg har arbejdet med

MVfuskerH Luske

Titel:
Moderator

luske skrev:
hehe henrik

der jo nok nogen der mener det er en fuskløsning , men det kan faktisk holde til mere end man lige tror , på min tidligere arbejdsplads blev det brugt hvis en maskine brækkede ned midt om natten og man ikke havde fx en nyt/renoveret vinkel gear eller lignende på lager så var det bare igang med nye lejer og folie så den ikke stod stille for længe og nogle gange glemte man lige at fortælle den næste holdleder at man havde nødrepareret en del , og så kørte den bare videre til der var noget andet der brækkede sig (uden at det var reperationens skyld :D ) det skal lige sige at det er trykkerimaskiner (som kører 24/7/365) jeg har arbejdet med

MVfuskerH Luske

Der er pokker til forskel på driftsformen og rådigheden der skal være tilstede. En presset rådighed(feks trykkeri) kan retfærdiggøre at man SVEJSER et leje fast for at blive færdig.

Omvendt, så duer fusk bare SLET IKKE hvis du skal opnå +75.000 timers levetid på et rulle/kugleleje.

Dette er naturligvist to ekstremer til hver sin side, men en interessant betragtning er at eftermonterede kuglelejers levetid typisk ligger under 5% af den reelt opnåelige.

Men 5% kan godt være "tilstrækkeligt", så derfor kan der være fornuft i at tæve et leje i, blot man erkender at levetiden er derefter.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Fusk som virker = håndværk :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
men for at vende tilbage til problemet i denne samtale.... 8)

Lejet skal side løst dvs. at pga. varme udvigelse vil lejet sætte sig som det skal.....

PROBLEMET ligger i akslen da den ik er hærdet nok til at kunne klare at fungere som inderring og derfor begynder lejet at æde akslen..

der er flere måder at løse det på.....

1: at få slibet akslen og lagt hårdcrom på

2: at dreje akslen ned og sætte en lejebøsning på akslen evt tage lejet fra en IB5

det var bare et udpluk at løsninger.....

håber at det hjælper

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time