Transitfar skrev:
He-he.... "acceleratus kollosalus"....
No offence xxblade, men "forkert" holdning til vigtige samfundsmæssige forhold (ejendomsret, euforiserende stoffer o.l....) følges ofte ad med en suspekt opførsel i trafikken....
Forestil dig selv i stritørernes sted: En tydeligt muskelstærk bil bil har _temmeligt_ travlt med at komme væk fra en maskinstation.....
Enhver panser som ikke stopper sådan et køretøj bør efter min mening øjeblikkeligt degraderes til cykelkontrollør på folkeskolerne...
Derudover har alt for mange af dem en "nul-tolererance" overfor mangel på "respekt for ordensmagten", hvilket jo kræves iflg. loven....
Venlig hilsen Lars.
For nu lige at få en ting på plads, så var det ikke sådan at jeg overskred min vigepligt, men jeg ville måske ha virket generende hvis jeg ikke havde sørget for at komme op i fart....men lad nu det ligge.
Jeg er i og for sig ikke sur over at de stoppede mig, det må man forvente i denne situation, men jeg er ikke tilfreds med at man ikke fra ordenmagtens side kan tale høfligt og udvise almindelig høflighed.
For selvfølgelig havde de undersøgt ejerforholdet af bilen, det gør de i 99.9% af tilfældene, det har jeg hørt til bevidstløshed på scanneren, den eneste grund til at de spørger er for at se om personen i bilen prøver at fyre en længere historie af eller virker nervøs, det er det de har lært.
ang. nultoleance så er det vist kun ovefor suspekte grupper fra især din hjemegn den slags bliver praktiseret og der er vist aldrig indført en lom om den slags.