Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 feb 2025, 01:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Danny Salling skrev:
Croneren skrev:
Danny Salling skrev:
Har kun købt nogle pære til instrumentet hos dem, vil dog ALDRIG købe noget der har noget med motor at gøre hos dem, og heller ikke hos Høyer

Hvad er der galt med Høyer??

Har en kami som købte en kobling hos dem, den holdt under et år, og det er altså ikke ret meget. Og jo den var monteret rigtigt og de havde ikke glemt at gøre noget eller stramme boltene ;-)
En anden kami havde købt hjullejer hos Høyer, de holdte to måneder, magen til lort skal man da godt nok lede længe efter vil jeg mene. Man kan da muligt være heldig med sine køb af slid dele hos Høyer til de forskellige mærker, det skal jeg ikke kunne sige noget om, men jeg gør det i hvertfald aldrig når jeg har hørt fra to stk. kami at det er noget lort :-/

Hvilket fabrikat på de lejer??
Vil næsten vædde på de er lavet af en mærkevare producent. Monteringsmåden er ca. altafgørende. Det kan _NEMT_ lade sig gøre at splitte et hjulleje ad på 20km hvis "montøren" har været "dygtig".

Næsten det samme er gældene for en kobling, dog tilføjes endnu en faktor. Nu er det fejl40*2 eftersom både montøren, og _operatøren_ af køretøjet der har en del indflydelse.

I mine unge dage har jeg da brændt et sæt bremseklodser og et sæt Bridgestone S01(det var absolut topdækket i den tid) på 6000km. Vel at mærke i en bil der med den montering så godt som ikke kunne blokere, og absolut ikke lave hjulspind pga seriøs undermotorisering.

Det er ikke altid reservedelen der er skyld i for kort levetid......faktisk tror jeg det hører til sjældenhederne at reservedelen er direkte skyld i fejlen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: K.B.H
ja man får som regel hva man betaler for :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Har flere gange prøvet at den lokale stumpe-pusher var billigere end t-hansen, til gengæld har jeg aldrig ligget søvnløs når jeg har givet lidt ekstra for det når jeg har fået den ekstra service og den gode kvalitet med.

Kender en der er blevet ansat hos t-hansen. Han troede næsten ikke selv på det, da han havde fortalt dem til samtalen at han absolut INTET kendte til biler eller knallerter!

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
ang. hjulleje så kan det sgu være smadret inden bilen er kørt af liften igen :shock: . lidt ukorrekt montering og man er der. Til samtalen... Tja jeg starter på en it uddanelse og har ingen forstand på programering. Er faktisk sproglig student 8) og kan li biler som jeg ligeledes ingen forstand har på. Men vi lærer noget nyt hver dag. Fantastisk ikke!. :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Slavteren skrev:
Kender en der er blevet ansat hos t-hansen. Han troede næsten ikke selv på det, da han havde fortalt dem til samtalen at han absolut INTET kendte til biler eller knallerter!

man skal også have en rimelig god uddannelse for at taste lidt oplysninger ind på en PC og så gå ind på et lager og finde den stump bag efter........ :wink: :wink: (dermed ikke sagt at en bilkyndig person ville i mange tilfælde kunne råbe vagt i gevær når han så noget der var forkert).... :arrow: men man skal ikke være uddannet pølsemager for at stå i en pølsevogn......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time