Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jun 2025, 12:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2004, 13:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Zainea skrev:
Den gjorde det fra 78000 KM, da den fik skiftet tandrem...Kan det have noget med det at gøre?

Kan den originale chip være defekt eller lignende??

Eventuele nogle steder man kan chippe billigt?


masser af chip steder men hold lige inde med den tanke når det er kommet i forbindelse med en reperation så er man nødsaget til lige at grave i det først for at sikre sig at det ikke er der, der ligger en dårlig taktning eller lign....... og nej det kan ikke være din orig. chip den virker eller ikke virker overhovedet........... og det er rimeligt sjælent at det er boksen der står af på så ny en bil der er det gerne en føler evt. vandtemp føler så den faktisk kører på "nødprogram" men det kan være du har mulighed for at få foetaget en fejlkode udlæsning så du er mere sikker på at det ikke er en eller anden skide føler der laver ballade......... er det noget den gør altid eller er det kun kold/varm eller vådt /tørvejr alle tænkelige forhold er altid med til at gøre arbejdet nemmere..........

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2004, 18:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
En diagnoseudlæsning vil ihvertfald fortælle dig om det er MAF'en.

Jeg mener din kører med ECC-V, så 'hjemmetest' er ikke rigtigt aktuelt. Find et autoriseret værksted, hvor du kan snige dem til at lave testen for små penge.

Mht. knast-timing, så kunne det ihvertfald også være en forklaring. Det er ret nemt at se, da dine knaster har en 'kærv' i den ende, der vender væk fra remhjulene. Af med ventildækslet og hvis du så drejer motoren til TDC (vha. krumtappen, ikke knasterne) skal denne 'kærv' ligge vandret på begge knaster. Du skal kunne få et stykke 5mm pladejern ind i begge 'kærv' samtidigt, hvis de er justeret korrekt. Hvis de ligge 'nede i' topstykket, så drej motoren en gang mere rundt - knasterne kører med en 1:2 gearing ifht. krumtappen.

Hvis du lige kigger på det vedhæftede billede, så skulle det give mening.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team