BlueminD skrev:
det er en af dem med 2. se den på billedet...
hvordan vil du så få advance op på de ca30 den gerne skulle stå på ved høj belastning. hvis varcuum kun er begregnet til mellem området, og det forsvinder ved høj belastning!
det vil sige at du vil sætte en af slangerne til lige "over" spjælhuset, så der intet varkum er når den står i tomgang og så det først kommer når det åbnes...
mvh
Umiddelbart vil jeg mene at den nederste studs skal tilsluttes gasspjældet( sen forstilling i tomgang, og ved motorbremsning.)
Den anden skal tilsluttes manifolden, for at kunne avancere tændingen ved dellast.
Dette er skrevet af en uden erfaringer inden for den pågældene motor.
Tændings avanceringen har noget med forbrændingshastigheden at gøre.
En mager blanding = dellast skal have en meget tidligt tændings tidspunkt, da forbrændingen sker langsomt.
Hvorimod ved tomgang, og fuldgas er blandingen meget hurtigere til at forbrænde så derfor skal tændingen stilles tilbage.
Dette er funktionen på en vacumdåse den stiller tændingen efter motorens belastning.
I forbindelse med dette system findes der også et rent mekanisk med fjedre og vægte.
Der stiller tændingen iforhold til omdrejnings tallet.
Og det er den der sørger for din maks avancering ved maks belastning, og den variere i forhold til motorens omdrejninger.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html