Mads RR skrev:
Hej
Spark den ad helvede til. Den sidder jo heller ikke på ret mange indsprøjtningsbiler. Mest på gamle indsprøjtningssystemer. Nyere indsprøjtningssystemer kører stort set aldrig med den.
Mads
Havneren skrev:
Jeg tror jeg vil droppe den "støddæmper" der sidder på mit benzin sytem. Det bliver noget mere besværligt at lave mit system om hvis jeg vil bibeholde den nemlig. Er der nogen der kan overtale mig til at beholde den? Eller er der andre der er enige med mig i at den ikke er strænkt nødvendig?
v/h christian
Det har du nok ret i mads, men jeg vil jo våge den påstand at den ikke sidder på nye systemer fordi de kører med sekventiel indsprøjtning og altså "tager i mod trykket" på en mere flydende måde. Jeg vil mene at den har mere plads i et system som mit, hvor jeg sparker alle dyser åbne samtidig. Her vil der jo opstå en kort kraftig trykstigning (impuls) i benzin systemet når dyserne lukker. Nu har jeg jo almindelige benzinslange på så der er jo næppe noget der springer når denne kan give sig.
MEN jeg skrotter den bare! Jeg opdager aldrig nogen forskel af lige vel...
v/h christian