Nu vil mine børn nok brokke sig, hvis nogen herinde klynger mig op i nærmeste lygtepæl på grund af følgende påstand, så det følgende er sagt UDEN ansvar

: OHV-motor, CVH-motor, OHC-motor, 1,6 diesel, 1,8 turbodiesel, DOHC-motor, Zetec-motor og Duratec-V6 har alle samme monteringsflange, og derfor passer gearkasserne B5, IB5, MTX75, MT75 og den gamle T9 (støbejernshus) på alle motorerne.
Derfor min ide med en P100 med en 3L-konverteret Duratec-V6 med dobbelt turbo og Megasquirt.....
Bemærk venligst min signatur, jeg forbeholder mig dog ret til at ændre den......
@classicford: Kommer du snart med det link???? Eller sidder du og savler over de engelske Transitter??

.
Og nej, Transit-diesel har en større monteringsflange, så gearkassen derfra kan IKKE bruges til sjove ideer.
Dog, som et kuriosum skal jeg lige nævne, at jeg i denne uge kørte i en Sierra DOHC med automatgear

.
FED bil, pånær MANUELLE spejle...

.
Denne gearkasse viste sig at være den samme, som sidder i min Transit-limo (A4LD), det skal jeg naturligvis undersøge nærmere....