Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 20:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

mærkelige, nej jeg mener vel egentlig at de lever i en svunden tid, et andet århundrede! biler med karboratorer vil sikkert ikke uddø, men i sidste ende vil det være nostagi der holder dem i live! det her er naturligvis skrevet for at være sjovt og gejle hinanden lidt op! ang. gammel FORD så er det en OHC, hvor krumtap, plejlstænger, ventiler og fjedre mm. er std. den har kørt over 10000km +min 10 ræsdage uden at være åbnet, faktisk er det eneste der er lavet på 2 år at skifte olie og filter en gang! men det er måske det samme som at gå på vandet? det er der så andre end JESUS der kan. kender ihvertfald et par stykker!! MVH. søren PS. en sugemotor er vel egentlig en turbomotor der ikke er færdig udviklet?!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Citat:
en sugemotor er vel egentlig en turbomotor der ikke er færdig udviklet?!

Mere kul på bålet, hehe :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja hver sin holdning. Men ikke desto mindre vil en gammel kaburator bil som du måske både vil betegne som næsten uddød og nostalgi stadig kunne give de fleste langt nyere turbo biler baghjul. Der er selvfølgelig en grænse, da trykladning selvfølgelig vil kunne fostre en del flere heste. Men jeg står ved min udtalelse om at en gammel sugemotor stadig vil kunne tage langt de fleste turbo-biler. Og jeg er selvfølgelig parat til at vise det. :D Men vi bliver jo nok aldrig enige om hvorvidt det ene eller andet er det bedste. Fordi jeg vil blive ved med at foretrække en sugemotor og du vil jo nok blive ved med at foretrække turbo. Men sådan må det nu engang være.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Danmark
Sugemotor tager de fleste trykladet lader biler MON dog !! :shock:
Jeg har en turbo bil, jeg er klar på et race mod dig så kan du se en turbo er Langt hurtigere end en suger

Titel:
Moderator

Ja, mon ikke der snart kan samles en ordentligt dynge turbo biler(på et relativt beskedent budget) der kan køre fra 98% af sugemotorbiler i DK.

Jeg tror godt jeg kan komme i tanke om ihvertfald en 5-6 stykker der ligger i klasse med de store MCere hvad angår acc. og så skal der immervæk pudses en del på en sugemotor før den når først.....

Så mon ikke din udfordring udmønterer sig i en ordentligt gang baghjul....

Lad os se hvor mange der tager udfordringen op..;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HENRIK og andre helte. hvis det her er den KADETT jeg tror det er, har den kørt rigtig gode tider. lave 12. og måske også 11. på 1/4 mile! men det er måske ikke hurtigt? nå det er jo rart nok vi er nogle stykker om at moppe ham! MED TURBOHILSEN SØREN 20000kroner=12,02

Titel:
Medlem

Ja men jeg er villig til at tage udfordringen op. Men som sagt har jeg jo ikke sagt at jeg kan køre fra alle, men jeg har dog kørt fra en del der havde en hel del flere heste end jeg havde.

Att Iqs: Det er dog ikke helt den kadett som du tænker på som jeg har, fordi du tænker nok på den sølvfarvede Kadett C med I400 motor? Og den har ganske rigtigt kørt 11.9 på 1/4 mile hvilket blev gjort til Blitz hits i Tyskland. Og det var netop en sugemotor. Nu skriver du 20.000 = 12.02. Hvilken bil er det du har fordi jeg tvivler meget stærkt på at du kører 12.02 på 1/4 mile, men hvis du gør må jeg sige det er imponerende. Hvor har du evt. tiderne fra?

Nu er de fleste af jer jo umiddelbart ikke udbredte tilhængere af DHB men dér stiller jeg i al fald op. Og ellers er jeg da også med på et ræs ellers hvis det skulle arrangeres.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Pæn kadett du har der. Jeg husker stadig de gode dage, da der blev kørt rally i kadett gte. manta- ascona 400, de kunne nu godt flytte sig. Intet slår brølet fra en sugemotor,der er grovtunet, så vi er stadig nogen som kan lide sugemotorer, selv om vi er gammeldags og nostalgiske!
Mvh classicford :lol: :lol:

Titel:
Medlem

Tak for komplimenten til min bil. :D Nå det er da godt at høre at jeg ikke er den eneste der godt kan lide gode gamle sugemotorer. Brølet fra sådan en grovtunet sugemotor er nu også helt specielt og det er guf før øregangene.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Ja, lyden betyder meget.
Hilsen 2,5 turbo-diesel, med direkte indsprøjtning. :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time