Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jun 2025, 07:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Anders skrev:
Jeg har ikke haft problemer med min f20 gearkasse endnu. og den har fået noget gas.
Hvad vil det sige at køre med 1,7 i overbust???

Overbust er når ladetrykket hæves i ca 5-10 sek er der mange turbo biler der køre med org.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Når du får den ud at køre skifte du boxen og ledningsnettet fra xe ud til let???? Eller vil du bare bruge benzintryks regulator????

Titel:
Mester Medlem

Anders skrev:
Når du får den ud at køre skifte du boxen og ledningsnettet fra xe ud til let???? Eller vil du bare bruge benzintryks regulator????

Har ikke noget Let box og ledningsnet så starter men en trykregulator og en SMT6 (piggybag) til at styre nogle ekstra dyser og måske ladetryk, man skulle kunne skifte mellem 2 programmer under kørsel. 1= vild. 2= sindssygt
:shock:

Eller måske skulle jeg bare lave det ene program til 150hk hvis jeg bliver stoppet :wink:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ja det kunne være en god ide. Jeg overvejer at købe en orginal let motor istedet for den anden og så få fat i en chip til den. Den kan nok holde til nogle flere hk.

Titel:
Mester Medlem

Anders skrev:
Ja det kunne være en god ide. Jeg overvejer at købe en orginal let motor istedet for den anden og så få fat i en chip til den. Den kan nok holde til nogle flere hk.

Motor tror jeg nu nok kan holde til en del med de stempler du har i, der er flere inden på opel power der køre med 300hk på xe motoren. men det er nok en god ide at skifte boltene til dine plejlstænger for de skulle ikke være for stærke http://www.vmax.de/jpg/arp.jpg

Men ledningsnet fra en Let er nok ikke så tosset.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Er det nemt nok og montere let ledningsnet og box over på en xe???? Kan man så få den til at køre med overbost og alt det der????
Bo fra vestspeed sagde at de stempler kun kunne holde til 250hk kan det passe????

Titel:
Mester Medlem

Anders skrev:
Er det nemt nok og montere let ledningsnet og box over på en xe???? Kan man så få den til at køre med overbost og alt det der????
Bo fra vestspeed sagde at de stempler kun kunne holde til 250hk kan det passe????

Ja det ledningsnet skulle ikke være så svært at bygge over efter hvad jeg husker scotten sagde, og ja den kan så køre med overebust og alt det fine, han køre selv med et kit hvor der var flere forskellige tryk at vælge i mellem, mener der var 5 trin.

250hk, var det ikke Let stempler der var drejet af eller husker jeg forkert ?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ja det ledningsnet skulle ikke være så svært at bygge over efter hvad jeg husker scotten sagde, og ja den kan så køre med overebust og alt det fine, han køre selv med et kit hvor der var flere forskellige tryk at vælge i mellem, mener der var 5 trin.

250hk, var det ikke Let stempler der var drejet af eller husker jeg forkert ?[/quote]

Det lyder dyrt det kit men det kunne være lækkert at kunne skifte trin. Hvad gør man så med den 1 gear kontakt????? Og er der ikke mange andre følere på en let motoren som ikke er på xe motoren???

Nej det er ikke let stempler, kan ikke huske navnet på dem men navnet starter med ma.......... Og de er drejet ned til 7,5:1

Titel:
Nyt Medlem

Davs...

Jeg tillader mig lige og blander mig. Det kit scotten har/kørte med var et Ph 3½ fra eds som kan stilles i 5 trin. Men nu ved jeg ikke hvilke ladere I kører med, om det er std. K16 eller... For at kunne udnytte P3½ skal man ha´ en større lader, da den std. ikke kan "følge med". Men prøv at kontakte ham... :P
Bare lige en 25 øre herfra :roll:

Titel:
Mester Medlem

Ja det er rigtigt at han køre med en større lader men den sidste lader var vist lidt for vild, der kunne hans motorstyring ikke rigtig følge med :twisted:
Mener de Chip sæt slår 1gear kontakten fra, og jo der er nogle flere følere med eks en lille fætter der regulere ladetrykket så man skal huske at få det hele med.
Lyder til at der er nogle Org Xe stempler der er drejet af, for de heder Mahle. så skal det nok passe med de 250hk men det passer nok også meget godt til den Org lader.
Priser på de sæt er ikke så vilde :
Chipsæt t.Opel 2.0 16V Turbo (C20LET) Overboost 1.2 og ladetryk 0.9 bar. 1.500,-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time