Jeg takker for alle de gode råd og kommentarer. Jeg og min bror brugte en del af fredag nat og lørdag formiddag på at skifte tandremme og sætte dem korrekt.
Vi hev begge ventildæksler af og satte tandremme efter de mærker der sad der for det samme, meget nemt og ligetil rent faktisk. Det gav en noget bedre kompression i den ene side (den side som blev sat forkert sidste gang), men nu var kompressionen blevet højere end den raske side

, så efter en lille køretur og en kompressionstest mere besluttede vi os for at flytte den "raske" side et hak forkert. Det hjalp nu ikke videre, ja rent faktisk ændrede det ikke en dyt på kompressionen men motoren gik lidt anderledes, så vi flyttede selvfølgelig tandremmen tilbage igen efter knastmærket. Summasumarum - vi fik skiftet begge tandremme og jeg er glad.
Der er dog stadig en lille kompressions forskel imellem højre og venstre side af boxeren, jeg fristes til at tro at en ventiljustering kan klare det..
ps. nu kan min kære Alfa igen spinne hjulene ved bare at trille i 2. gear og jogge sømmet i bund
