Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 06:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Det er meget let; DOHC modellen findes ikke i danmark pga. en alt for høj pris i forhold til SOHC modellen.

En anden ting; Hvis du begynder at tune din Neon så skal du passe gevaldigt på. Den er meget lidt holdbar, og især topstykket har det med at gå i stykker = meget dyrt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeps, det er en SOHC. DOHC har 150 heste og SOHC 132 heste, så jeg kører altse rundt i en SOHC.

ATT Daniel:
Jeg regner med at ende på cirka 170 heste i motoren, det er en forøgelse på 29%, det kan den vel holde til? Eller?

Jeg sætter hverken kompressor eller turbo på. Den får ny motorstyring, hjemmelavet indsugning, komplet sportsudstødning og større spjældhus (hvis der da ellers er en, som ligger inde med et spjældhus fra en Neon Aut.?;-)

RWE

Hvis du søger lidt på f.eks. google kan du finde nogle sider hvor folk anmelder deres biler, bl.a. Neon'en og her skriver de hvad de har lavet ved den. I ca. 60% af tilfældene er deres topstykke røget, med eller uden tuning...... Det er da værd at tage det med i betragtning.

Men der findes selvfølgelig også eksempler på at det er gået godt, og mange siger at bilen er blevet en lille racer.

Men prøv lige at søge på det, for jeg kan ikke huske hvad siden hedder.

Det er en SOHC med 16 ventiler:-):-):-)

Og det topstykke jeg har passer på og dine ventiler og knast passer i...... Hvad siger du til en ca pris på 2000 kr. Et nyt koster 5025.-:´-(

Hej du, lyder spændene med det Neon projekt. Har nemlig selv en. Hvis du mangler lidt mere info så hop på http://www.neons.org/ Der er både forums etc med masser af info om Neon' og Tuning/styling.;-)
Jeg ved dog at der er en som har tunet hans Neon op til 470 HP ved 6,500 rpm (Uden NOS). 570 HP med.... http://www.moparmusclemagazine.com/feat ... index.html Og den er vist ikke gået Kaboom endnu. Men standart Toppakningen er svag... meget svag. Min er ikke røget pt, men jeg presser heller ikke bilen, da den er min A til B bil. Om Topstykket er svagt tja... Det har jeg ingen erfaring med.
Men held og lykke med at få den tunet op B-]

Der findes en toppakning der er stærkere - res. nr p5096314 og så er der et nyt tilspændings moment på topboltene ( se parts tips ) samt andre tun dele på www.buymopar.com Det spray der er vist skal toppakningen sprøjtes ind i på begge sider.
Med hensyn til toppakningen så er det ikke altid den der går, der sidder en pakning på knastføleren og den er lavet om et par gange ( nyt res. nr. ) fordi den lækker olie og det ligner til forveksling en toppakning der er defekt, så hold lige øje med den.

Styreenheden til neon har jeg en makker der lige har bygget i og den sprang fra standard 133 HK til 147 HK og det skulle altså kunne mærkes

Att Roadrunner: Jeg har været på neons.org - god side.
Her er der nogle andre links, du kan hygge dig med. Siderne er steder, man kan købe både styling og tuningsdele til bilen. Jeg har brugt en del tid på at finde de steder, der er billigst (men stadig samme produkt), og det kan klart betale sig at bestille stumperne derovre (USA), for så at få dem sendt til Danmark. Jeg kender en derovre, som sender pakkerne, da det ikke er alle firmaer, der vil sende til Europa. Hvis du ellers skal bruge nogle stumper, så bare skriv, jeg bestiller snart noget mere fra USA.

www.buymopar.com
www.modernperformance.com - super god side!
www.neoncars.com
www.neonparts.net
www.rpmmoparts.com

Att Torben: Er det et standart topstykke du har? Ud over at det er planet?

Att RWE

Hvis jeg endelig skulle til at bestille stumper fra US igen, så skal det være dele til min Pontiac :-D :-D
Mangler lige nogle plade dele til røven på den. Rust er en grim ting... :´-(
Og måske lige en ny Carburator nu jeg er igang :-P

/Roadie

Ja.... topstykket er standard og er til SOHC.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time