Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: ..
Medlem

Bilen er tilhørende en god bekendt hvor vi snakkede om wheelie bars på fwd men efter at læst de tørre linjer må vi nok erkende det ikke kan lade sig gøre desværre i den klasse der er tænkt på :(

Jeg har lovet at holde vedkommende og bil mærket anonym, men jeg kan da godt oplyse vi snakker over 700 hk på fwd med den gamle opsætning :)

Igen igen tak for hjælpen, og rart at se der også kan blive lidt venlig debat omkring wheelie bars og fwd.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
det lyder jo vildt, men mon der er nogen der overhovedet er mødt op med den effekt? meget snak ja, men med den effekt på startlinien? beyer har efter eget udsagn ikke så meget effekt, ej heller jakob, eller jakob. eneste mulige er hva jeg ved af martin i golf 2 med 26" forhjul. men mener ikke han kørte med fuld effekt sidste år. og han kan i alt fald godt selv lave en weeliebar, så ham tror jeg heller ikke rigtig på at det kan være...

Titel: ...
Medlem

Det er ligegyldig hvem der er tale om, men det er slet ikke nogle af dem du omtaler :) vedkommende har næsten ikke været aktiv på tunings scenen her i lille Danmark før, men han er dog fra Jylland. Men det skulle der gerne laves om på her til DHB.

Men jeg kan da godt give et lille hint, nu er der monteret GT42 lader istedet for så effekten er over 760 hk nu.

Det vigtigste er man kommer ud og more sig og dyrke sin hobby blandt ligesindede :rock:

Titel:
Mester Medlem

jamen det lyder da spændende, især at se om han kan sætte effekten ned i jorden, for så bliver det jo først rigtig interessant. håber bestemt at han møder op, så vil jeg gerne ha et ræs mod ham. mest for at se fra den bedste plads... 8)

Titel: Re: ...
Senior Medlem

PRS_Tremonti skrev:
... men han er dog fra Jylland. Men det skulle der gerne laves om på her til DHB.

Den bliver da svær at lave om på :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Yugo Turbo skrev:
..... om han kan sætte effekten ned i jorden, for så bliver det jo først rigtig interessant.

Maximal udnyttelse af 760hk til at flytte f.eks 1000kg burde vist række til en midt 8 sekunders tid. Et sekund langsommere hvis det er 1500kg vægt der skal flyttes 402m. Men den slags tider kræver så også at både bane, bil og fører er perfekt..... :)

Titel:
Mester Medlem

argh 8 sek tror jeg nu ikke du skal regne med at man kan lave med 760 hk og 1000 kg vogntøj. skulle det passe burde men jo så kunne lave samme 8 sek med en 800 kg bil med ca 600 hk og det synes jeg at der er mange beviser på at man ikke kan. min vogn vejer 780 kampklar plus mig = ca 850 kg og jeg laver ca 400 hk. det rækker til 11,0-11,2 på vandel, ca hver eneste gang (7 ud af 11 kørte ture, som jeg husker det). og tror ikke der er såååå meget mere at hente på gearskiftene efterhånden :lol:

skal nok ha lidt mere effekt snart. men det fordømte hus tager alt der er af fritid...

jeg håber at din ven der er frisk på et ræs, når vi kommer så langt.

Titel:
Nyt Medlem

det lyder da lidt som en volvo det der.bliver spændene og se den på dansk skod asfalt

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Yugo Turbo skrev:
argh 8 sek tror jeg nu ikke ....

Næ det tror jeg nu heller ikke på, men det er ca det dragrace regnemaskinerne siger og det er jo ikke tal der bare er grebet ud af den blå luft. Men igen det er hvis alt spiller 110% incl banen og de tager heller ikke højde for hvis man f.eks har handikappet sig selv med en forhjulstrækker. :D

Ps. Tror i øvrigt tiderne jeg fik skrevet længere oppe var baseret på baghjuls hk, så det skal jo nok smides ½ sek oven i. Men igen det er tider som en dygtig dragrace kører, ud fra vægt/kraft forholdet, skulle kunne nå ned på i en perfekt opsat og der med bidene dragracer på en rigtig dragracebane.

Titel: Re: ...
Medlem

TB206HDI skrev:
PRS_Tremonti skrev:
... men han er dog fra Jylland. Men det skulle der gerne laves om på her til DHB.

Den bliver da svær at lave om på :)

Ja man kan vel formulerer sig forkert :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time