Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Prøv evt at snakke med Egon ved Cylinderservice i Viborg.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Fandt fejlen :shock: Der er lidt flydene pakning i den orginale banjo bolt på motoren :damn:

Der sad simpelthen en lille pølse inde i banjo bolten.. da den kom ud og jeg fik sat trykluft på slangen og tømt den, var der massere af flow og massere af tryk ! Satan da en omgang pis.

Men hvordan dælen er det flydene pakning kommet helt ind i olie kanalerene :shock: Så vidt jeg husker er det eneste sted jeg har brugt, flydene pakning er ved bundkaret, altså mellem blok og kar.

Nu er jeg så ved at kigge på ny turbo, har snakket med Scan Turbo og de kan ikke få dele eller ny hjem, den er åbentbart noget specielt kommer fra noget John Deer.

Så jagten er sat ind på at finde en afløser nu, havde tænkt på noget Holset HX40 måske, med er i tvivl om hvad størelse osv

Titel:
Moderator

Sløset omgang med "Engine killer", aka flydende pakning.

95% af al brug af flydende pakning er brugt forkert, formeget(ALT ALT for meget!) og ofte det forkerte produkt til formålet.
Ofte i den hensigt at gøre det godt, med det modsatte til resultat.

Nå, men du lærer da noget undervejs.

Jeg har set flydende pakning i 400g tuber til fugepistol. Så går man sgu all-in!

Hvis det ikke kommer fra bundkarret, så stammer det nok fra dårlig rengøring. Det er en kunst i sig selv at samle en motor så den er ren indvendig overalt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

Jakobsen skrev:
Hej

Nogle der ved hvor man kan få renoveret en Borg Warner Turbo her i dk ? Model Airwreks S360..

Min lækre lader valgte simpelthen at give op i lejrene, fejl er ik konstateret men det kunne være for meget olie tryk :damn:
Model Airwreks S360.. fra JOHN DYR? ja verden vil bedrages.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er selvfølgelig bare super ærgeligt med en motor til 70.000kr at det så er det der dræber en ny lader efter 2500km... Men som jeg husker er det kun bundkaret der fik en gang flydene pakning, da der ikke sidder en alm papirs pakning på bilen.

Tvivler på at jeg har givet den flydene pakning andre steder, eller steder hvor det ville kunne komme videre ned i olien i vært fald.

Syntes selv jeg har været godt grundig mht rengørring, men hvordan det lort er kommet ind er en gåde for mig :wow: Det heldige er da at det kun er laderen der er gået og ikke resten af motoren også !

Men ja ny turbo må købes og så op på hesten igen :D

Scan Turbo sagde den kom fra en John Deer, lige hvad model nævnte han ikke..

Titel:
Mester Medlem

Lad os antage det kommer fra bundkar, hvordan er det flydende pakning kommet forbi oliefilter ?, forhåbenligt ikke fordi filter er stoppet, og dermed ledet olie uden om filter, det er nemlig set før på en RB motor, og så er det kun et spørgsmål om tid, inden motor er færdig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hmm tror nu ikke det kom forbi filteret, må have været noget i motoren selvom den har kørt 2500km fejl frit nu med 8000Rpm.. Det var vist bare en heldig ting jeg fik fat i det pakning og det kun gik ud over turbo :)

Titel:
Mester Medlem

Alt kan skaffes til alle turbo'er, det er nok nærmere folk der hellere vil sælge en ny.

Du skal ikke ret langt tid tilbage, så kunne der heller ikke skiftes kuglelejer på en GT28, indtil der kom andre på banen.

Titel:
Mester Medlem

Din turbo er en sammensætning af en switcher og en KKK turbo.
Man kan købe et komplet renoveringskit til den, så jo, den kan laves..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ja ved godt det er Switzer turbo eller sammen sætning af begge.

Ved ik hvad det ville kunne koste af få et til at lave et rep af den, den fik jo skrammer både på turbine hus og kompressor hus, som jeg har fjernet med fint sandpapir, ved ik hvad det vil betyde hvis den blir renoveret :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time