HenrikGM skrev:
bjarne9800 skrev:
På de gamle volvo BM traktore er grunderen gul, og det har åbenbart noget at sige for farven bagefter, hvis ikke gul så får den ikke den rigtige volvo-rød...
Det er egentlig sjovt med farven på grunderen, for kan kun tilslutte mig at grå slår rust igennem på kort tid, hvor at den røde nærmest er lak nok i sig selv, om end ikke så pæn, ihvertfald ikke at kigge på i flere måneder;)
Den røde koster også en pæn sjat mere end den grå. Nogen der ved hvad forskellen er i indholdet?
Hvorfor er autolakeren ikke pjattet med feks den røde 1-komponent grunder?
Jeg har ikke haft de bedste erfaringer med langtidsholdbarheden på "autolak grundere", hvorimod den røde ESBJERG aldrigt har svigtet men måske udseende er sadt over funktion her?
Kunne forestille mig at autolakken ovenpå feks rød ESBJERG måske får et udseende problem? Nogen der ved?
Det er pga at deres 2 komponent maling ikke arbejder ordenlig sammen md din 1 komponent. Resultere i skygger/revner/løbere/pletter.
Du kan være heldig at male autolak oven på 1 komponent grunder og det bliver et hit. Men du kan også sagtens risikere at skulle lakere hele bilen om, hvilket inkludere at slibe ind til rå metal, så går det hurtig op i spillemandspenge. Desuden hvis kunden kan sætte en finger på lakerens arbejde bagefter er det altid hans skyld..
Så kan man lige så godt vaske det af med fortynder til at starte med..
_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl.
