Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 21:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Tjaa jeg har også prøvet super 4 tændrør, og det røg ud lige bagefter og det var sidste gang jeg prøvede dem...de var dårligere end de tændrør der havde kørt over 10.000km. NGK tændrør er gode (til toyota) ved ikke med andre biler!

Det med tænding BURDE din toyotamekker ha kigget på, da det er en af de nemmeste ting man kan gøre for at udbedre dårlig motorgang - især jer der har indsprøjtning på, da I jo ikke selv kan justere ECU'en.. kun med et eller andet specielt program som jeg kun har hørt om i forbindelse med tuning af motoren.
Hvis der er for meget FORtænding, så kommer der tændingsbanken, og hvis der er for meget EFTERtænding, så kan din bil stå og "prutte" lidt, når du faktisk HAR drejet nøglen og slukket. Ingen af delene er særlig godt for bilen, så jeg råder dig til at køre op til mekkeren og bede ham om at stille den tænding, hvis han ikke har gjort det. Og så tjek dine tændrør og se hvordan de ser ud...de skal være lysebrune med en let nubret overflade. Hvis de er HELT hvide og pinlig rene, så er det for mager blanding. Hvis de er sodet helt til er det for meget benzin, og så burde den ikke tændingsbanke. Hvis de er smurt ind i olie, ja så har du et olieforbrug der er usundt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

nu hvor du er inde på det med Super4 tændrørne er det bare min erfaring at de har hjulpet på min (ee80) samt en (Carina at151) som min kæreste kører i,
de bruger samme tændrør NGK (BPR5EY11) begge biler har haft en fine tændrør når man tog dem ud og kiggede på dem..de tændings-bankede bare ad h´til, min ee80 står 5grader før top samt Carina´en stod 7" inden jeg satte Super4 i, efterfølgene stillede jeg den 2grader tilbage altså så den også står 5grader før top ligesom ee80´eren herefter start og kør ´ ingen tændings probs overhovedet.
Det eneste probs jeg har haft med min ee80´er eftertænding OG DET ER LIGEMEGET OM DET ER NGK ELLER SUPER4 der sidder i, og det du skriver med
FOR og EFTERtænding, Tjaa det kom efter min toyota-mekaniker stillede på co´en da bilen skulle til syn, og er det fuldstændigt ligegyldigt hvor mange grader du stiller tændingen frem ELLER tilbage..det er noget PI*

Junior Medlem

Nu har jeg pillet super 4'erne ud, og sat de "gamle" i igen de er fra juni måned i år ;-) . Nu "hakker" den ihvertfald ikke mere men der er selvfølgelig stadig den klirende lyd (tændningsbanken) fra motoren.

Så hvis I har en anden ide til at løse problemet så skriv endelig.

PS. Jeg har nogle nye bosch super 4 tændrør liggende. De har kun "kørt" ca 80 km. så hvis i er interesseret så skriv. he he :-)

Hvis det ikke er noget elektrisk, kan den være sodet til, og glødende sod kan tændingsbanke.

Den kan bl.a. renses med danskvand eller redex i indsugningen..

Hyp

Medlem

Bruger den olie???

Hvis den gør det, så kan det være årsagen....Motor olie der bliver forbrændt, er ikke meget mere end oktan 50....Og det kan meget let give tændingsbanken...

Junior Medlem

Hej !!

hyphest >>
Der er ingen der rigtig kan finde udaf hvor fejlen opstår, så om det er et elektrisk problem kan jeg ikke sige, men hvordan renser man med danskvand og redex i indsugningen - jeg er ikke den helt store mekaniker:-|

peter >>
Udmiddelbart synes jeg ikke den bruger en hel masse olie, en mekaniker har givet mig det spørgsmål før, da årsagen til tændningsbanken så kunne være, at der var olie ved ventilerne.. sådan tror jeg han sagde :-|

Hej...

Du kan ikke bruge en danskvand, da det kun er til karb.-motorer. Men du kan godt brugt en Redex. Jeg mener at det skal i tanken, men ellers står det på flasken..

Jeg ville, nu prøve at få checket tændingen hos opel

Mvh. JH.

Junior Medlem

Hej JH

Jeg har haft bilen på værksted hos opel 3-4, burde de ikke have tjekket sådan noget første gang jeg kom med bilen?

vis ikke du vil ud købe rensevæsker kan du udemærket bruge danskvand selvom at det er en insprøjtningsmotor det renser ventiler og forbrændingskammeret for sod og andet skidt men det renser bare ikke dine dyser men det er jo heller ikke dem der er problemet dyserne renses ved at putte et adjektiv i benzinen.. husk blot at danskvandet skal være SUKKERFRI for ikke at blive til karamel inde i cylinderen uden pis.. en god ting ville være at vende oktanstikket til 91 og køre okt.92 efter at du har renst motoren forbrændingstøven er meget bedre for motoren end tændningsbanken..

Junior Medlem

Hej !

Opel værkstedet har prøvet og vende oktanstikket fra 95 til 91, faktisk er det den eneste løsning de kan finde på. Men når stikket er sat til 91 køre bilen faktisk ikke ret godt - det er ligesom den "nykker" når jeg lader farten falde lige så langsomt til omkring de 80 km/t.

Men tændningsbanken er IKKE så tydelig når stikket står på 91 - men der burde jo slet ikke være nogen tændningsbanken overhovedet.. eller hva?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time