johan o r skrev:
det kan også være der er en anelse dårligere kompression på den ene cylinder.
Du kan lave en kompressions test, men det kan også oftest også høres ved at tørne motoren uden tændkabler og med dyssestik afmonteret, når du tørner, skal der være en præcis og ens pulserende lyd, heletiden.
Og tak for en rigtig go fejlbeskrivelse

Har sådan en fætter hydrauliske ventilløftere???
"Lyttetesten" har jeg selv benyttet med stor succes adskillige gange, men jeg er ikke sikker på, at evt forskel i det her tilfælde er nok til, at du evt vil kunne høre det....
Men prøv det, det er herrenemt. Faktisk plejede jeg aldrig at afmontere dysestikkene, kun lige stikket til tændspolen for at undgå vildfaren højspænding.
Nogle få sekunders tørning tager motoren næppe skade af selv om dyserne sprøjter lystigt
Så afbryd tændspolen, lav kompressionslyttetesten, kør en tur, og lav lyttetesten igen.
Hvad olie kører du med, og hvor gammel er den?