HenrikGM skrev:
Spirillen skrev:
Har du tænkt på aut?
En preppet th350/400/powerglide med manuelle ventiler, transbrake osv.
De er til at få, til fornuftige penge.
Powerglide er dog kun med 2 gear, det vil nok kræve lidt mere bundtræk, end en Volvo kan give
Grunden til, at jeg ikke nævner Aisin Warner er, at jeg har ikke hørt om nogen, der laver stærkere indmad til AW kasser?(men hører gerne om det)
Den med de 2 gear og for lidt bundtræk....
AW indmad findes. Der verserer lidt rygter om at Supraens automat deler indmad med flere af volvos automatgear, begge fra AW. Hvis det passer, så er der muligheder for fine dele, men har ikke haft det hands-on.
Jeg ved godt Volvo trækker pænt fra bunden(er selv stor Volvofan), i forhold til langt de fleste andre "almindelige" biler MEN.
En powerglide er lavet til de store V8 BB's, og jeg tvivler på at du kan få en optimal gearing til 402m med kun 1 gearskift(Vil gerne modbevises) men hvis du kan finde en bagtøjsgearing, der lige akkurat løber ud i Rpm ved 402m, kan det måske godt være?
Jeg har bare aldrig hørt om det, altså Volvo+powergilde(men det ville glæde mig at se det).
Har til gengæld set en volvo med Th350 og det fungerede ret fint.
Jeg har lige haft en Aw71 liggende ved siden af en A340E, de er MEGET ens at se på udefra, om alle stumper passer sammen, tør jeg ikke sige, men visse dele kan ihvertfald bruges.
Fine dele lyder interessant? Link?