Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Bay skrev:
Javist er det ikke nemt at holde rå aluminium. Det er derfor der skal en gang klarlak på til sidst som jeg også har skrevet :)

Har prøvet det klarlaksjov nogle gange nu.

1år levetid, at best. Jeg har ihvertfald ikke kunnet finde en klarlak der kan hænge på en højglanspoleret alu kant.

Men måske der findes en bedre klarlak idag? "Min" autolakerer kunne ihvertfald ikke få det til at hænge på. Fjernede engang en hel "ring" af klarlak i en bilvask.....bedre sad det ikke fast.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
HenrikGM skrev:
Bay skrev:
Javist er det ikke nemt at holde rå aluminium. Det er derfor der skal en gang klarlak på til sidst som jeg også har skrevet :)

Har prøvet det klarlaksjov nogle gange nu.

1år levetid, at best. Jeg har ihvertfald ikke kunnet finde en klarlak der kan hænge på en højglanspoleret alu kant.

Men måske der findes en bedre klarlak idag? "Min" autolakerer kunne ihvertfald ikke få det til at hænge på. Fjernede engang en hel "ring" af klarlak i en bilvask.....bedre sad det ikke fast.

Det med ''normalt'' klarlak på aluminium holder ikke længe....! det har du også måtte erfare Henrik :)
Men der er udviklet en speciel klarlak til aluminium. BBS bruger det bland andet, og er også på Vw/audi's RS4 fælge har det på...!
Din lokale autolarkere kan sikkert også skaffe det hjem. Men det er ikke billigt....!
Men i bund og grund tror jeg ikke det er meget bedre end normalt klarlak, for problemet er vel at det er meget svært, og få noget til og hænge fast på noget som er syndsyg glat...? ved mindre der sker en eller anden kemisk reaktion? og vis det sker, så går glansen vel væk igen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rødkærsbro
Det kan godt være ham autolakereren i det firma hvor jeg var før brugte noget specielt klarlak... Men ellers er fremgangsmåden den, jeg brugte på alle de kundehjul der skulle repareres for skrammer og ridser. De fleste valgte dog at få fælgene malet efter slibningen.

Men der var jo også de kunder der havde ridset deres kromkant og for dem er det den bedste løsning at højglanspolere fælgkanten og evt. derefter klarlak.

Hvis man nu går meget op i sin bil og alligevel pudser og nusser om den hele tiden er det vel ikke være end at stå og pusse på sin Honda VFR MC (Som også har en masse rå aluminium).
Men ja... Det går ihvertfald ikke om vinteren med rå alukant på fælgene.

Honda CD50 4 gear 1972 med 72 ccm tun+racer knast
Haft den siden jeg var 16.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time