HenrikGM skrev:
Bay skrev:
Javist er det ikke nemt at holde rå aluminium. Det er derfor der skal en gang klarlak på til sidst som jeg også har skrevet

Har prøvet det klarlaksjov nogle gange nu.
1år levetid, at best. Jeg har ihvertfald ikke kunnet finde en klarlak der kan hænge på en højglanspoleret alu kant.
Men måske der findes en bedre klarlak idag? "Min" autolakerer kunne ihvertfald ikke få det til at hænge på. Fjernede engang en hel "ring" af klarlak i en bilvask.....bedre sad det ikke fast.
Det med ''normalt'' klarlak på aluminium holder ikke længe....! det har du også måtte erfare Henrik
Men der er udviklet en speciel klarlak til aluminium. BBS bruger det bland andet, og er også på Vw/audi's RS4 fælge har det på...!
Din lokale autolarkere kan sikkert også skaffe det hjem. Men det er ikke billigt....!
Men i bund og grund tror jeg ikke det er meget bedre end normalt klarlak, for problemet er vel at det er meget svært, og få noget til og hænge fast på noget som er syndsyg glat...? ved mindre der sker en eller anden kemisk reaktion? og vis det sker, så går glansen vel væk igen?