JakobM skrev:
Det er ikke ladetrykket der ødelægger toppakningen
På en 1,3 polo der standard har 55hk, kører med standardstempler og standardtoppakning, med 1 bars tryk?
JakobM skrev:
Toppakningen er gået mellem cyl. 2+3, den vil dermed efter min søndagshukommelse skyde gasser ind til naboens indsugning og kompressionstakt under sin egen udstødningstakt.
Mellem cylinder 1-2
JakobM skrev:
Når de ældre karburatorbiler går i pre-ignition
Det er en ældre karburatorbil
JakobM skrev:
Årsagen til din lyd kunne derfor IMO også evt. være fordi der er pre-ignition i cyl 3. Blot en tanke.
Prøv evt. at pille pløkkerne af til cyl. 2 og 3 (begge skal af, ellers går det den anden vej) og hør om den stadig banker.
Den er ligesom skilt af, vil ikke lige samle den med ødelagte toppakning for lige at høre.
Men det nævnte Supra MK4 også, at den simpelthen kunne forsøge at tænde over i den anden cylinder og derved banke.
Men rykker lige alle 4 propper ud imorgen tror jeg og så lige ser skaderne an.