Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 02:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2009, 21:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ok. Det mener jeg også at have læst en gang. Men jeg siger mange tak for rådene. Om en uge skifter jeg pumpen og plejllejer, og så vender jeg tilbage. Indtil da må jeg inddrage fruens diesel golf :roll:

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2009, 21:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Okay, altså man jager en lang skruetrækker ned og mærker? eller hvordan synes du man skal gøre det?

Dennis


Drej motoren over top med et måleur på stemplet. Træk stemplet en lille smule ned i boringen. Skub så på det med en skruetrækker. Siger det "klok" så er lejet skudt.

Den rigtige måde er med måleur(så behøver du hellerikke plastigage, eller at skille den ad overhovedet ;-) )

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2009, 22:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Volvo-Dennis skrev:
Okay, altså man jager en lang skruetrækker ned og mærker? eller hvordan synes du man skal gøre det?

Dennis


Drej motoren over top med et måleur på stemplet. Træk stemplet en lille smule ned i boringen. Skub så på det med en skruetrækker. Siger det "klok" så er lejet skudt.

Den rigtige måde er med måleur(så behøver du hellerikke plastigage, eller at skille den ad overhovedet ;-) )

På en motor med et centralt placerer tændrør, vinkelret på stemplet, så lyder det som en meget brugbar metode. 8)
Men på en gl volvo er jeg mere tvivlende.
grundet tændrørs placeringen :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2009, 07:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
HenrikGM skrev:
Volvo-Dennis skrev:
Okay, altså man jager en lang skruetrækker ned og mærker? eller hvordan synes du man skal gøre det?

Dennis


Drej motoren over top med et måleur på stemplet. Træk stemplet en lille smule ned i boringen. Skub så på det med en skruetrækker. Siger det "klok" så er lejet skudt.

Den rigtige måde er med måleur(så behøver du hellerikke plastigage, eller at skille den ad overhovedet ;-) )

På en motor med et centralt placerer tændrør, vinkelret på stemplet, så lyder det som en meget brugbar metode. 8)
Men på en gl volvo er jeg mere tvivlende.
grundet tændrørs placeringen :wink:

MVH

Morten


Think out of the box.

det virker, med lidt kreativitet. Den dovne mand vil forsøge at finde fejlen uden at adskille ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2009, 20:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Så er der en lille update.
Der er kigget på bilen i dag, og den er god nok. Bunden du'r ikke. Og da jeg nok er lidt doven af natur, gider jeg ikke pille motoren ud, skifte plejllejer og oliepumpe. Så jeg har bestilt en B230 Ft/fk bund+top fra et volvo-værksted vi arbejder sammen med. Det løber alligevel op i noget af det samme. 3000kr skulle jeg smide for donor-kværnen.

Så hvis nogle af jer kan bruge en 90/91'er B230Ft bund til lidt eksperimenter, kan i bare kontakte mig..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2009, 00:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Så er der en lille update.
Der er kigget på bilen i dag, og den er god nok. Bunden du'r ikke. Og da jeg nok er lidt doven af natur, gider jeg ikke pille motoren ud, skifte plejllejer og oliepumpe. Så jeg har bestilt en B230 Ft/fk bund+top fra et volvo-værksted vi arbejder sammen med. Det løber alligevel op i noget af det samme. 3000kr skulle jeg smide for donor-kværnen.

Så hvis nogle af jer kan bruge en 90/91'er B230Ft bund til lidt eksperimenter, kan i bare kontakte mig..


Du er i århus, ikke?

Jeg kunne godt være interesseret i den.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2009, 00:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jo, tæt på. Jeg er bosat på det sydlige djursland. Men kommer ofte til Aulum/holstebro, da den største del af vennekredsen befinder sig der.
Så hvis det har interesse, kunne vi en gang finde ud af noget med at stikke hovederne sammen i det vestlige, så er du fri for at komme til Risskov efter den.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2009, 15:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Jo, tæt på. Jeg er bosat på det sydlige djursland. Men kommer ofte til Aulum/holstebro, da den største del af vennekredsen befinder sig der.
Så hvis det har interesse, kunne vi en gang finde ud af noget med at stikke hovederne sammen i det vestlige, så er du fri for at komme til Risskov efter den.


Fint, bare sig til, så kan vi nok finde en dag.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2009, 19:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Så kom den "nye" motor hjem. Jeg havde bare bestilt en b230ft hos volvo huggeren. Da jeg kigger nærmere på den, ser jeg at den er årsmærket 97.
Det var sgu lækkert, så er det jo, så vidt jeg husker, med de kraftige krumtaplejer + plejlstænger, oliespulede stempeler og hele molevitten?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team