Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 18:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Andy skrev:
En af kammeraterne har en lift med kun 1 søjle, men den løfter bilen på samme måde som en 2 søjlet... den fylder ikke meget..

Kan ikke huske hvad mærke det er man vil lige kikke næste gang jeg er der ude..

Andy

Stenhøj ... har selv kikket efter en sådan.. de er ikke billige og bliver meget sjældent solgt brugt da de er relativ nye (set i forhold til 2 søjle liften)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Ja det skal nok passe det er en stenhøj, så er den nok ikke billig, men den er smart da den ikke fylder meget...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
stenhøj har så vidt jeg husker en brugtbørs på deres HJ side. http://www.stenhoj.dk/brugtbors/kober/l ... =L%F8ftere

Titel:
Moderator

Hmm....svært at vælge.....

Spindler/hydraulik....synkronisering med wire eller ej....

Flere spørgsmål end svar.

2 kolleger har rådet mig til spindler fordi det er nemt.

En anden råder til hydraulik fordi det er bedre, og nr4 siger det er ligegyldigt hvad det er bare det er nyt....

nr.5 siger til gengæld at man skal købe noget gammel skrammel billigt, og renovere det, bare det er mærkevare(læs Stenhøj)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Hmm....svært at vælge.....

Spindler/hydraulik....synkronisering med wire eller ej....

Flere spørgsmål end svar.

2 kolleger har rådet mig til spindler fordi det er nemt.

En anden råder til hydraulik fordi det er bedre, og nr4 siger det er ligegyldigt hvad det er bare det er nyt....

nr.5 siger til gengæld at man skal købe noget gammel skrammel billigt, og renovere det, bare det er mærkevare(læs Stenhøj)
´

Jeg ville vælge en "ældre" stenhøj (2-4 år), fordi dele er til at få, og fordi der er masser af folk der ved hvordan sådan en skal holdes kørende, skulle det blive nødvendigt.

Skal det være totalt back to basic, så få en 2-søjlet stenhøj med spindler og kædetræk, så kan det næsten ikke gå galt. Intet elektronik, andet end op-ned knapperne og den ene motor, og ikke mere mekanik end 2 spindler og en kæde.

Den jeg står med på arbejdet er en stenhøj med 2 spindler med hver sin motor, og en elektronikboks der sørger for synkroniseringen, der desværre ret ofte bare slår fra, så liften skal slukkes og tændes igen.
Udover det, så er jeg glad for den, og det er bare en tand rarere at have en uden bundramme.

Vi har 1-søjlede pneumatik/hydraulik lifter, 4-søjlede kørebane-lifter, og 2-søjlede både med og uden bundramme.
Klar favorit på værkstedet er 2-søjlet :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hvad kommer du til at bruge liften mest til?
Da de har alle deres fordele og ulemper.
En 2 søjllet uden bundramme er mekanikkerens drøm, men montørens, pladesmedens mareridt.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

Rust og montage bliver ikke på liften alligevel. Findes ikke rigtig en lift der både kan bruges til bremser + generel mekanik, rust, montage efter maling, etc. etc. uden at noget af det er bøvlet.

Alternativet er en klargøringslift(saksprincip på gulvet), men der vil et koblingsskift være til at skrige over, hvis det overhovedet er muligt...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg har en nyrenoveret Stenhøj Mascot, står mig i ca 6000,- (har selv skiftet de møtrikker, kæder, sync.wire og lejer)
Den er jeg meget tilfreds med.

Vil dog give Morten ret i, at den ikke er så velegnet til at skifte paneler osv på, men i mit tilfælde betyder det mindre, da det er noget jeg forsøger, at hoppe langt udenom.
Men til gearkasser, udstødning osv. er den super.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns land
Har kig på en 2 søjlet(vare nr 2-38 ) her fra: http://www.ajengros.dk/shop/ ved ikke om der er nogen der evt skulle have erfaring med den..?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Det er sådan en jeg har, som jeg også har omtalt før i tråden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time