HenrikGM skrev:
Hmm....svært at vælge.....
Spindler/hydraulik....synkronisering med wire eller ej....
Flere spørgsmål end svar.
2 kolleger har rådet mig til spindler fordi det er nemt.
En anden råder til hydraulik fordi det er bedre, og nr4 siger det er ligegyldigt hvad det er bare det er nyt....
nr.5 siger til gengæld at man skal købe noget gammel skrammel billigt, og renovere det, bare det er mærkevare(læs Stenhøj)
´
Jeg ville vælge en "ældre" stenhøj (2-4 år), fordi dele er til at få, og fordi der er masser af folk der ved hvordan sådan en skal holdes kørende, skulle det blive nødvendigt.
Skal det være totalt back to basic, så få en 2-søjlet stenhøj med spindler og kædetræk, så kan det næsten ikke gå galt. Intet elektronik, andet end op-ned knapperne og den ene motor, og ikke mere mekanik end 2 spindler og en kæde.
Den jeg står med på arbejdet er en stenhøj med 2 spindler med hver sin motor, og en elektronikboks der sørger for synkroniseringen, der desværre ret ofte bare slår fra, så liften skal slukkes og tændes igen.
Udover det, så er jeg glad for den, og det er bare en tand rarere at have en uden bundramme.
Vi har 1-søjlede pneumatik/hydraulik lifter, 4-søjlede kørebane-lifter, og 2-søjlede både med og uden bundramme.
Klar favorit på værkstedet er 2-søjlet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)