Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2009, 11:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
dykkerdahl skrev:
Så fandt jeg et billede af en ported GT2860RS indsugning.
Det er det sidste billede.... Han sætter også turboen til 350-380HK
http://cid-e489040cccc40a37.spaces.live.com/blog/

Han er heller ikke tilfreds med med spjæld fra nissan....
Har læst noget af ham på et UK forum, hvor han fortæller at han laver lidt for en af de "bedste" porter/tuner i Norge og at han hos ham har flow tested en masse stumper.

Det sidste jeg har skrevet er ud fra en dårlig hukomelse.


Jeg er tilbøjelig til at påstå effekten er noget optimistisk opgivet.

Man kan jo ret nemt afgøre det. Kom med huset før/efter, så laver vi lige en flowmåling og ser hvad flow der er før/efter, så kan du jo fortælle om det gav en forskel når bilen er rullet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2010, 03:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Tak Henrik.
Men spørgsmålet har holdt mig vågen noget tid, og jeg ved at der er flere på dette forum der har leget lidt med denne turbo....

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f=6&t=54817

Har taget spørgsmålet op på et andet forum.......

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2010, 06:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu ved jeg ikke om det er på en nissan sr20det motor han har hk oplysningerne fra..

men må indrømme at sådan en laver en del flere hk end min gamle cosworth motor ved samme ladetryk.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2010, 07:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
møffe skrev:
nu ved jeg ikke om det er på en nissan sr20det motor han har hk oplysningerne fra..

men må indrømme at sådan en laver en del flere hk end min gamle cosworth motor ved samme ladetryk.
det gør de fleste. cossi er typisk gammeldags turbomotor. dvs meget lav (beregnet) sugemotoreffekt. lav komp. og ikke meget flow, er nok en god del af forklaringen.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2010, 13:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
møffe skrev:
nu ved jeg ikke om det er på en nissan sr20det motor han har hk oplysningerne fra..

men må indrømme at sådan en laver en del flere hk end min gamle cosworth motor ved samme ladetryk.
det gør de fleste. cossi er typisk gammeldags turbomotor. dvs meget lav (beregnet) sugemotoreffekt. lav komp. og ikke meget flow, er nok en god del af forklaringen.
MVH søren


ingen tvivl. cosworth er en meget tung motor. og med en del tidssvarende løsninger.

men nu svømmer markedet jo så heller ikke med kina manifolde til sådan en.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2010, 19:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kinamanifolde...? det er nu ikke længe siden jeg så nogen. de blev så godt nok solgt som et norsk vidunder produkt.
tung...? ja på mere end en måde! det er så også det der gør bunden så stærk.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2010, 17:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
kinamanifolde...? det er nu ikke længe siden jeg så nogen. de blev så godt nok solgt som et norsk vidunder produkt.
tung...? ja på mere end en måde! det er så også det der gør bunden så stærk.
MVH søren


tror jeg kender til en 2-3 stykker hvor ½ delen har en pris man kan få bygget en costum en til.

mon ikke det kun er XS-powers der er for nogenlunde penge.

især 200 blokken er tung.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2010, 18:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Her er da nogle ret billige manifolder....
Og hans stumper har et ret godt ry i Norge....
Prøv selv at søge på hans navn.....
http://cid-e489040cccc40a37.spaces.live.com/blog/

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team