Ravnen skrev:Wildert skrev:Jeg må tilstå at jeg synes at din arrogance antager usete højder - hvorfor i alverden skulle traktormekanikere være "beskidte"? Er de også kinesere nu vi er i gang, eller hvordan?
Jeg har selv haft ideer om at få fremstillet hydraulikslanger med krympede fittings i begge ender - her er altså ikke tale om noget med "klamme" spændebånd, men derimod fittings som kan gå direkte på og adskilles mindst lige så nemt som AN-fittings. Det er jo faktisk mere eller mindre samme koncept, bare en anden standard.
Men fortsæt DU bare med dit snæversyn...
Nu foregår det her jo lidt i sjov, Wildert...
Aha - ok - jamen det er taget til efterretning, og det er også fair nok.
Men så vil jeg tillade mig at sige: Jeg kender dig ikke fra den virkelige verden, og dine indlæg lader en del tilbage at ønske omkring smilies og andre ting som kan hæve forståelsen.
Af de fleste af dine indlæg i denne tråd har jeg ikke en chance for at vurdere at ironi var en del af budskabet, og derfor tager jeg det som (jeg mener at) det står: nemlig helt alvorligt.
Men det er noteret at der er der er noget ironi ind over det - så godt ord igen!

Og at kalde mig for snævertsynet er nok lige skudt lidt lige for meget forbi målet, jeg har selv brugt den løsning du omtaler meget før i tiden, men det var før jeg fandt ud af fordelene ved at bruge AN fittings, et af problemerene ved at bruge din løsning er at det meget hurtigt kommer til at ligne lort med "irrede" og anløbne samlinger
Eh - må du hjertens gerne lige "uddanne" mig på hvor jeg tager fejl, men jeg kan altså ved gud ikke se hvordan den ene type fitting kan give mindre fuglerede end den anden?
Jeg har personligt ingen løsning som sådan endnu - jeg har haft en ide om at få lavet slanger på mål, med krympede fittings på - formentlig med omløbere, og det så direkte til de metriske fittings på "bøf" og køler.
Dvs. ingen spændebånd og i øvrigt heller ingen mellemstykker som AN-løsningen faktisk vil påkræve.
Du må meget gerne endnu en gang forklare mig hvori fordelen består fuglerede-mæssigt ved de hersens AN-fittings?
Jeg er med på vægtargumentet, men lad mig sige med det samme: Det er, mht. mine oliekølerslanger, IKKE en begrænsende faktor for om jeg kører hurtigere - der er altså nogle ting bag rattet som kan give mere.
... og hvis du mener at jeg er arrogant fordi jeg prøver at trække noget æstetik med ind i denne ligning og bilhobby verdenen generelt så bærer jeg gerne denne titel også...
Jeg ved ikke hvor du har den ide fra, at jeg skulle finde din facon arrogant fordi du vil trække æstetik ind i det. Men for at beskrive det præcist, så synes jeg at det var arrogant at skrive at traktormekanikere var beskidte, at AN skulle være bedre "bare fordi", etc.
Det eneste argument jeg personligt har hørt endnu som holder lidt vand, det er vægt - men det er som sagt ikke en faktor der er relevant her.
Ellers er der blevet skudt på alternativer som bygger på samme koncept, men som bare ikke hedder Aeroquip og er rød og blå-eloxeret.... det er IMO arrogant.
Hvis du havde skrevet at du synes at det så godt ud, at du fandt det store udvalg rart, osv. - så var det noget jeg ku' bruge til noget. Så var det din holdning, og det er fint...