Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
ae86 skrev:
.....og T5 kan da bruges det er den der senere kom til at blive en Tremec box
TKO 5 hvor den bruges i Corvette, Camaro, Mustang, Cobra, Cadillac e.t.c. .. om den er bedre end en R154 ved jeg ikke .. mon ikke der er rimelig ens..

Hvis bosiddende i USA var svaret nok en TKO, en spritny koster omkring 10.000,- over disken derovre. Den fåes forøvrigt i 2 versioner en TKO500 og en TKO600 som opgives til at holde til henholdsvis ca 700Nm og 800Nm. Der kan vælges mellem vist 3 forskellige sæt gearinger og 3 placeringer af gearskiftet og div andet.

Officielt er stærkeste udgave af T5 ( der er adskillige udgaver!) kun garanteret til omkring 400Nm, men i praksis overlever de nu betydeligt mere. Men ellers findes der firmaer laver opgraderings sæt hvor de garanterer 600Hk/700Nm selv med seriøst bid i banen. Sæt findes også til f.eks T56 hvor vi så snakker om min 900Hk og 1100Nm!

Tremec overtog på et tidpunkt produktionen af T5 fra Borg Wagner og samtidigt udgik deres egen "tilsvarende" Tr-3550. Men det er så den der er videreudviklet til TKO'erne. Så T5 og TKO har mig bekendt intet tilfælles, andet end producenten. :)

Om en Cossie gearkase svare til stærkeste US-udgave aner jeg ikke. I US har T5 bl.a siddet i Mustang og Camaro.

Det her er i øvrigt en G-Force forstærket T5 gearkasse in action...totalt badass gearskift! (Noget med 1100Hk der skydes af... 8,9 sek-1/4mile) :rock:

http://www.hotrod.com/multimedia/03/hot ... index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Nyt Medlem

starion skrev:
står lidt og mangler et godt bud på en gearkasse da jeg er ved at bygge motoren i min mitsubishi starion om til twin cam 4g63(vr4, evo 1-3)
men min gearkasse kan ifølge int. web sider ikke klarer mere end omkring 350hk... har læst om flere ombygninger med noget supra gearkasse men kom med nogen bud på gearkasse der kan modstå 5-600 hk skal lige siges at det er en rwd og tunnelen er rimelig stor...

Hilsen John

Hej !! Eller så ska du pröve fix-it i sverige de laver nogle gode kit til gearkasser... som snilt klarer 5-600hk

Mvh. John !! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time